Arto Määttä

Esityksen tehneet jäsenet: Yong Taekwondo & Hausjärvi Hong Taekwondo

1. Esittele itsesi lyhyesti kolmella lauseella.

Olen Arto Määttä, 52-vuotias taekwondon aikuisharrastaja. Taekwondon lisäksi olen nuorena harrastanut karatea ja aikuisiällä suunnistusta sekä golfia. Olen koulutukseltani diplomi-insinööri.

2. Sinä ja taekwondo?

Aloitin taekwondon 7 vuotta sitten, ja siitä lähtien se on täyttänyt elämääni enemmän ja enemmän. Seurani hallituksessa olen ollut melkein alusta saakka, ja nykyään olen seurani puheenjohtaja. Aloitin myös treenien ohjaamisen muutama vuosi sitten. Taekwondo-matkassani on ollut mukana teini-ikäinen tyttäreni, joka aloitti samaan aikaan kanssani. Tämän vuoksi olen päässyt tutustumaan lajiin myös kilpailevan lapsen vanhempana. Ottelupuolellani oma kilpaurani jäi pariin kokeiluun, mutta poomsessa kilpailen tällä hetkellä aktiivisesti. Lisäksi suoritin tuomarikurssin viime keväänä, ja toimin myös kotimaan harrastajakisoissa tuomarina. Valmistaudun nyt ensimmäiseen dan-kokeeseeni, joka on joulukuussa.

3. Millaisena hallitusjäsenenä visioit itsesi?

Olen tasapuolinen ja pyrin huomioimaan päätösten seuraukset laajasti. Kuuntelen mielelläni kaikkia sidosryhmiä, jotta päätökset perustuvat faktoihin.

4. Millaisiin asioihin haluaisit paneutua hallitusjäsenenä? Jos kaipaat johonkin muutosta, niin mihin ja miksi? Mitkä asiat ovat hyvin ja miksi?

Taekwondo on todella monipuolinen laji, ja haluan pitää siitä kiinni myös hallituksen jäsenenä. Kilpailupuolella Team Finland -toiminta on onnistunut todella hyvin, ja sitä täytyy minusta jatkaa. Muille harrastajille toivon monipuolisia leirejä, joissa liitto pystyy tukemaan sekä leirien järjestämistä että seurojen välistä yhteistyötä.

5. Mitkä ovat vahvuutesi, jotka haluaisit tuoda hallituksen ja liiton käyttöön?

Harrastan taekwondoa monipuolisesti ja minulla on kokemusta myös huippu-urheilusta tyttäreni kautta. Pystyn siksi huomioimaan erilaiset harrastajaryhmät päätöksiä tehtäessä. Harrastan itse pienessä seurassa, ja nimenomaan he tarvitsevat liiton tukea toiminnassaan. Minulla on myös kokemusta seuran kehittämisestä ja siihen liittyvistä haasteista.

6. Miksi juuri sinä olisit oikea valinta hallitusjäseneksi?

Olen yhteistyökykyinen ja pystyn tarkastelemaan asioita monesta näkökulmasta. Tiedän, mitä taekwondo on aikuisharrastajan, juniorin, kilpaurheilijan, seuratoimijan ja tuomarin näkökulmasta.