1-tason seurakoulutuksiin etsitään järjestäjäseuroja!

14.1.2020

Taekwondoliiton 1-tason koulutus uudistui vuonna 2019

Koulutusuudistuksen tavoitteena on tavoittaa entistä useampi aloitteleva ohjaaja koulutuksen pariin ja madaltaa kynnystä koulutukseen osallistumiseen. Uudistuksessa on keskitytty paitsi sisältöjen kehittämiseen lajin näkökulmasta myös työskentelytapojen moninaistamiseen ja uudistumiseen. Osa koulutuksesta suoritetaan seurassa seurakoulutuksena ja ohjausharjoitteina, osa verkko-opiskeluna ja osa lähijaksoilla. Koulutuksen laajuus on sama 50 h kuin ennenkin, mutta lähijaksojen osuus siitä on vain 16 h.

Ensimmäisen seurakoulutus osion (6 h tai 2 x 3 h) tavoitteena on antaa aloittevalle ohjaajalle perustiedot siitä, kuinka ohjata turvallinen ja innostava taekwondotunti ja siitä, mitkä ovat hyvän ohjaajan ominaisuuksia.

Aloitteleva ohjaaja voi käydä seurakoulutus-osion joko omassa tai lähiseurassa. Taekwondoliiton seurakouluttajat, joita on 12 ympäri Suomea, kouluttavat näitä seuraosioita sekä omissa seuroissaan, että tilauksesta ympäri Suomea.

Koulutuksen järjestämiseksi on hyvä saada n. kymmenen hengen porukka kasaan. Tämä määrä takaa riittävän määrän keskustelua ja mielipiteitä, sekä rikastuttaa näin koulutussisältöä.

Onko sinun seurassasi mahdollista järjestää seurakoulutus?

Jos omassa seurassasi on koulutuksesta kiinnostuneita harrastajia, jotka ovat ohjaajan polun alkumetreillä, niin on! Lähiseuroista kannattaa myös kysellä kiinnostusta osallistumiseen ja haarukoida ajankohtaa yhdessä heidän kanssaan. Seurakoulutuksen järjestämiseksi tarvitaan tila, jossa voidaan käydä läpi koulutussisällöt sekä käytännön harjoitukset.
Taekwondoliitto järjestää paikalle seurakouluttajan, jos omasta tai lähiseurasta ei sellaista löydy. Koulutuksen hinta on 60 e/osallistuja ja Taekwondoliitto kattaa kouluttajan kustannukset.

Miten tästä eteenpäin?

Kontaktoikaa lähiseurat ja kartoittakaa mahdolliset seurakoulutukseen osallistujat. Varatkaa tila. Ottakaa yhteyttä Tiiuun seurakouluttajan löytämiseksi.
Jatketaan tästä yhdessä koulutuksen järjestämistä!

Lisätietoa 1-tason uudistuneesta koulutuksesta löydät täältä.