9th Finnish Open - Suomelle seitsemän A-Class -voittoa

6.5.2011

ETU Poomsae Seminar 2011

Taekwondon liikesarjojen Finnish Open käytiin lauantaina 7.5.2011 Turussa, Caribia-hotellin tiloissa. Kyseessä oli yhdeksäs peräkkäinen vuosi, kun tapahtuma järjestetään Turussa. Viime vuodesta alkaen tapahtuma on kuulunut Euroopan Taekwondoliiton (ETU) A-Class-turnausjärjestelmään, jonka perusteella ylläpidetään Euroopan ranking-listaa. Suomalaiset olivat jo ennen Finnish Openia monessa sarjassa aivan ranking-kärjessä ja kotikisan menestys paransi asemia entistään.

Turnaukseen osallistui yhteensä noin 150 urheilijaa. Kilpailijoita oli isäntämaan lisäksi Ruotsista, Tanskasta, Portugalista, Puolasta, Venäjältä, Iso-Britanniasta ja Unkarista. Lisäksi kansainvälisiä tuomareita saapui Egyptistä, Saksasta ja Hollannista.

Kilpailua edelsi perjantaina Caribia-hotellin tiloissa pidetty kansainvälinen liikesarja-aiheinen seminaari, jonka piti Euroopan Taekwondoliiton tuomarijohtaja Jafar Zareei. Seminaari, kuten itsen turnauskin, valmistivat joukkueita kahden viikon päästä Italiassa käytäviin liikesarjojen EM-kilpailuihin.

Päivän suomalaisvoittajia olivat Frans Salmi (Junior Male), Roosa Närhi (Senior 1 Female), Olli Siltanen (Senior 1 Male), Riitta Hurmerinta (Senior 2 Female), Jarkko Mäkinen (Senior 2 Male), Niina Virtala (Master 1 Female) ja Varpu Järvinen (Master 2 Female). Sarjavoittojen lisäksi suomalaiset saavuttivat useita muita mitaleita. Kilpailun yksityiskohtaiset tulokset ovat TÄSSÄ.

Kultaa Frans, hopeaa Ruotsi, pronssia Venäjä
Kultaa Roosa, hopeaa Venäjä, pronssia Portugali