ETU:n yleiskokouksen päätöksiä

23.10.2015

European Taekwondo Unionin yleiskokous järjestettiin 20. lokakuuta 2015 Riikassa Latviassa. Suomea edustivat Puheenjohtaja Iiro Suorela ja Pääsihteeri Laura Ojanen.

Kokouksen avauksessa puheenvuoron käyttivät ETU:n Puheenjohtaja Sagis Pragalos, Latvian Taekwondoliiton Puheenjohtaja Herman Mochain, Latvian Olympiakomitean edustaja sekä Etelä-Korean suurlähetystön edustaja.

Kokous todettiin lailliseksi ja päätösvaltaiseksi ja edellisen kokouksen pöytäkirjan hyväksyttiin. Edellinen ETU:n yleiskokous järjestettiin 20.8.2013 Bucharestissa Romaniassa. Suomi ei ollut tuolloin edustettuna.

Esittelyt

- Global Memberships System (GMS) ja GAL/GOL-lisenssit (WTF:n pääsihteeri Hoss Rafaty): Tietokantaa ja ranking-laskentaa kehitetään.

- European Gamesien (2015 Baku) yhteenveto (Kenneth Schunken): Tapahtuma oli onnistunut kokonaisuus.

- WTF Presidents Cup esitttely (Antonio Barbarino): Käydään 7.-10.4.2016 Bonnissa Saksassa. Kilpailusta on mahdollista saada henkilökohtainen edustuspaikka näillä näkymin kaikkien ikäluokkien EM-kilpailuihin. Henkilökohtaisten paikkojen lisäksi mailla on perinteiseen tapaa oikeus asettaa yksi edustaja kuhunkin painoluokkaan. Vahvistus siihen, mitä kilpailuja vapaat paikat koskevat, saadaan myöhemmin.

- Mediaprojekti (Effie Zikouli): European Broadcasting Union-yhteistyön kautta ETU:n jäsenmaat saavat ilmaiset lähetysoikeudet yhteen isoon arvokilpailuun vuodessa.

Kilpailunjärjestäjien raportit

- U21 EM-kilpailut 2015: Järjestelyt etenevät ja kilpailukutsu on julkaistu.

- Olympiakarsintaturnaus: 16.-17.1.2016 Istanbul Turkki. (Käydään Daedon pistesysteemillä.)

- EM-kilpailut 2016: 19.-21.5.2016 Montreux Sveitsi.

- U21 EM-kilpailut 2016: 8.-.12.6.2016 Grozny Venäjä

Jäsenmaiden asiat

- Lakiosasto on käsitellyt Ruotsin ja Belgian tilanteet. Kummatkin maat hyväksyttiin takaisin ETU:n täysimääräisiksi jäseniksi.

- Kosovo hyväksyttiin ETU:n uudeksi jäsenmaaksi.

Toimintakertomukset vuosilta 2013-2014

- Talousraportit esiteltiin ja hyväksyttiin

- Kuultiin tilintarkastajan raportti

- Toimintakertomus esiteltiin ja hyväksyttiin

Budjetti 2015-2016 esiteltiin ja hyväksyttiin.

Hallitukselle myönnettiin vastuuvapaus.

Seuraavan yleiskokouksen ajankohta -> ilmoitetaan myöhemmin.

Kokouksen päätös.