European Universities Gamesista kaksi kultaa ja pronssi

25.7.2016

Frans Salmi on voittanut kaksi kultamitalia taekwondon liikesarjakilpailuista European Universities Gamesissa Kroatian Rijekassa! Lauantai 23.7. oli taekwondon ensimmäinen kilpailupäivä ja hallitseva euroopanmestari Salmi oli ylivoimainen sekä miesten Recognized-yksilösarjassa että miesten Freestyle-sarjassa. Salmi keräsi huikeilla esityksillään koko kilpailuhallin huomion ja varmisti itselleen kaksi kultamitalia kilpailuista!

Lauantaina kilpaili myös Essi Labart. Naisten Recognized-sarjassa Labartin sijoitus oli viides ja jääden mitaleilta vain niukasti. Sijoitus on Labartin tähänastisen uran paras.

Sunnuntaina 24.7. naisten -62 kg -sarjassa Emily Mikkonen sai otteluvoitot Saksasta (5-4) ja Ranskasta (17-5). Seuraavassa kahdessa ottelussa Espanja (2-7) ja Itävalta (1-11) osoittautuivat vahvemmiksi. Mikkosen sijoitus oli lopulta viides.

Olli Siltanen otteli hänkin sunnuntaina miesten -63 kg -sarjassa. Valko-Venäjä kaatui Siltasen edessä lukemin 8-6. Kroatia (6-10) ja Portugali (1-13) osoittautuivat kuitenkin vahvemmiksi, joten Siltasen sijoitus oli yhdeksäs.

Maanantaina 25.7. Suomen joukkue pääsi jälleen mitaleiden makuun, kun Tanja Pasanen nappasi pronssia naisten -53 kg -sarjassa. Pasanen voitti ottelunsa Itävaltaa, Sloveniaa ja Unkaria vastaan, mutta joutui taipumaan kahdesti Kroatian ottelijaa vastaan, joka lopulta voitti sarjan.

European Universities Games on kaksiviikkoinen moniurheilutapahtuma, joka on kerännyt Zagrebiin ja Rijekaan yhteensä 5800 urheilijaa ympäri Eurooppaa. Tapahtumassa kilpaillaan yhteensä 21 eri lajissa.

Suomen Taekwondoliitto onnittelee joukkuetta huikeasta menestyksestä!