Hallituksen kokoustiedote 10/2022

6.9.2022

Suomen Taekwondoliiton hallituksen kokous 10/2022 järjestettiin keskiviikkona 31.8.2022.

Tiedoksi:

• Lisenssitilanne 30.8.2022: 962 lisenssiä (vertailu 30.8.2021: 738 lisenssiä, kasvua 30,4 %). Vakuutustilanne 30.8.2022: 403 vakuutusta (vertailu 30.8.2021: 307 vakuutusta).
  • Ambassador’s Cup -finaaleihin Mujuun, Etelä-Koreaan haki neljä urheilijaa ja kaksi valmentajaa. Viime vuoden Ambassador’s Cupin tulosten perusteelle suurlähetystölle on esitetty joukkueeksi Juuli Mankosta ja Frans Frangénia ja valmentajaksi Elmer Nordbergia. TPF tekee päätökset mukaan pääsevistä joukkueista syyskuussa.
  • Taekwondo mukana heinäkuussa 2023 Tampereella järjestettävissä European Masters Games -kilpailuissa. Liitto on järjestelyissä mukana yhdessä Tampere Kumgang Taekwondon kanssa.
  • Beach Taekwondo ilmoitettu mukaan seuraavalle SM-viikolle, joka käydään Lahdessa elokuussa 2023.
  • Pääkaupunkiseudun otteluvalmennukseen hakenut mukaan 19 urheilijaa. Toiminta käynnistyi 30.8.2022 ensimmäisillä yhteisillä harjoituksilla, joissa mukana 20 harjoittelijaa.
  • Valmennuskeskuksen toiminnasta jättäytynyt elokuusta alkaen pois neljä urheilijaa.
  • Hallituskausi päättymässä Ari Lindroosilla, Sauli Gladilla ja Miika Korpelalla.
  • Kukkiwon on korvannut KMS:n T-con-järjestelmällä.
  • Jeppe Aukiolle Poliisien ja palomiesten MM-kilpailuista 22.-31.7.2022 Rotterdamista, Alankomaista kolme kultaa ja pronssi.
  • Ottelun kadettien MM-kilpailuissa Miira Kaarnakoski 17. (yksi otteluvoitto), Inari Susiluoto 17., Aina Kirtselis 17. ja Väinö Pihlaja 17.
  • Ottelun nuorten MM-kilpailuissa Buğrahan Akbabaöz 5. (kaksi otteluvoittoa), Otto Susiluoto 17., Sonja Lehto 17. ja Vilma Hagelberg 33. Ahmet Polat ei päässyt puntarista läpi.
  • Opetus- ja kulttuuriministeriöltä saatu 44 000 € tukea 2-tason ohjaaja- ja valmentajakoulutusten kehittämiseen. Käyttöaika 2023 loppuun asti, 30 %:n omarahoitusosuus. Tuki haettiin yhteistyössä Karateliiton ja Judoliiton kanssa.
  • Kilpailumanipulaation tilannekuva
  • Nähtävillä seuraavat valiokuntien pöytäkirjat: Liikesarjavaliokunta 4/2022, Harrastevaliokunta 4/2022 ja 5/2022, Otteluvaliokunta 2/2022 ja 3/2022, Liikesarjatuomarivaliokunta 3/2022

Päätöksiä:

1. Liikesarjatuomarivaliokunnan esityksestä nimettiin valiokunnan puheenjohtajaksi Ilkka Säynäjoki. Edellinen puheenjohtaja Jenni Pohjonen jatkaa valiokunnan jäsenenä.
  2. Valittiin ottelun alle 21-vuotiaiden EM-kilpailuihin (27.-30.9.2022 Albania) joukkueeksi -49 kg Jenna Ylönen, -53 kg Sonja Lehto, -62 kg Vilma Hagelberg, -67 kg Chahrazed Boughrara, -54 kg Otto Susiluoto ja valmentajiksi Jarkko Mäkinen ja Roosa Närhi. Täydennetään joukkuetta myöhemmin Valtteri Lehtisellä (-54 kg) ja Niko Myllysellä (-63 kg), jos he saa riittävät ottelut ja voitot täyteen ennen ilmoittautumisajan loppua.
  3. Myönnettiin kaksi ansiomerkkiä. Saajat julkaistaan, kun ansiomerkit on luovutettu heille.
  4. Nimettiin Kamppailulajien ja Painonnostoliiton yhteiseen ympäristötyöryhmään taekwondon edustajaksi Emma Jämsén.
  5. Valittiin liikesarjojen päävalmentajaksi Essi Labart ja nuorisovalmentajaksi Olli Siltanen. Hakijoita oli yhteensä viisi. Lue uutinen aiheesta.
  6. Keskustelua otteluvalmennuksen ja -järjestelmän kehityksestä.
  7. Keskustelua vuoden 2023 toiminnan ja talousarvion suunnittelusta sekä hallituksen evästykset valiokunnille ja muille liittotoimijoille suunnitelmien tekoon.