Hallituksen kokoustiedote 3/2022

4.3.2022

Suomen Taekwondoliiton hallituksen kokous 3/2022 Espoossa keskiviikkona 2.3.2022

Tiedoksi:

• Lisenssitilanne 1.3.2022: 576 lisenssiä (vertailu 1.3.2021: 537 lisenssiä, kasvua 7,3 %). Vakuutustilanne 1.3.2022: 267 vakuutusta (vertailu 1.3.2021: 229 vakuutusta).
  • Valmennuskeskuksen ohjausryhmä on hyväksynyt valmennuskeskukseen uusia urheilijoita: Sara Quiñones (ottelu, haastajaryhmä), Sofia Sarala (liikesarjat, haastajaryhmä), Aino Kortelainen (liikesarjat, haastajaryhmä).
  • OKM myöntänyt yleisavustusta 168 000 €.
  • Kurinpitovaliokunnan ja liittojen kesken järjestetty vuositapaaminen 3.2.2022 ja kurinpitovaliokunnan esittelijöiden kanssa 28.2.2022.
  • Lisenssietuja vuonna 2022: Fin Budo Best, Nipponsport, Exercisemaster.
  • Hallituksen nähtävillä liikesarjatuomarivaliokunnan pöytäkirja 1/2022, ottelutuomarivaliokunnan pöytäkirja 1/2022 ja harrastevaliokunnan pöytäkirja 1/2022.
  • Liiton organisaatiokaavio (liitteenä)

Päätöksiä:

1. Perustetaan ohjausryhmä suunnittelemaan pääkaupunkiseudun otteluvalmennusta. Ohjausryhmäksi nimettiin Simo Siltanen, Sampo Pajulampi, Tea Runnakko-Laitinen, Merja Nurmi, Stelios Kirtselis, Jung Hyun Cho, Janne Puputti ja Tatu Iivanainen.
  2. Valittiin liikesarjojen MM-kilpailuihin 21.-24.4.2022 Goyangiin, Etelä-Koreaan liitteen mukainen joukkue.
  3. Hyväksyttiin Gepard Taekwondo ry, Kamppailuinstituutti Mikkeli ry:n taekwondo-alajaos ja Taekwondo Kwan ry liiton jäseniksi.
  4. Vahvistettiin käyttösuunnitelma 2022.
  5. Hyväksyttiin Liikuntakeskus Pajulahden tarjous liiton valmennusjärjestelmän analyysistä.
  6. Vahvistettiin tilinpäätös 2021, vuosikertomus 2021 ja lisätalousarvio 2022 sääntömääräiselle kevätkokoukselle esitettäväksi sekä kevätkokouksen esityslista.
  7. Vahvistettiin murskaustyöryhmän esitys murskauskilpailun säännöiksi. Säännöt julkaistaan lähiaikoina viimeisten tarkennusten jälkeen.
  8. Päätettiin esittää WT:lle ja ETU:lle, että Venäjä ja Valko-Venäjä suljetaan Ukrainan tilanteen takia kokonaan pois niiden toiminnasta, ml. urheilijat, valmentajat, toimitsijat, tuomarit ja edustajat WT:n ja ETU:n hallituksissa ja komiteoissa. Suomen Taekwondoliitto on tehnyt tästä yhdessä muiden suomalaisten urheilujärjestöjen kanssa yhteisen julkilausuman.
  9. Nimettiin vähävaraisten lisenssien tukihakemusten käsittelytyöryhmäksi Jenni Pohjonen ja Tiiu Tuomi sekä vahvistettiin tukikriteerit.

Hallituksen seuraava kokous järjestetään 6.4.2022.

Kristian Holmberg (vas.), Jenni Pohjonen, Ari Lindroos, Riikka Itäranta, janne Puputti, Miika Korpela, Kari Sirviö, Maika Gröhn-Tammila ja Timo Jansson. Sauli Glad joutui poistumaan ennen kuvan ottamista. Matti Sairanen oli kokouksen aikana matkalla Pekingin paralympialaisiin kilpailemaan.