Hallituksen kokoustiedote 8/2024

19.6.2024

Hallituksen kokous 8/2024 järjestettiin Radisson Blu Hotel Espoossa seminaaripäivän päätteeksi sunnuntaina 16.6.2024.

Kokouksessa 8/2024 tiedoksi:

1. Lisenssitilanne 15.6.2024: 1137 lisenssiä (vertailu 15.6.2023: 1100 lisenssiä, kasvua 3,4 %). Vakuutustilanne 15.6.2024: 361 vakuutusta (vertailu 15.6.2023: 450 vakuutusta).
  2. Ottelun uusi ranking-järjestelmä
  3. World Taekwondo sääntömuutosäänestykset
  4. Olympiakomitean ja Paralympiakomitean kevätkokousten kuulumiset
  5. Hallituksen nähtävillä valiokuntien pöytäkirjoja: harrastevaliokunta 5/2024

Kokouksen 8/2024 päätökset:

1. Vahvistettiin Kristian Holmbergin A-luokitus murskaustuomarina.
  2. Nimettiin kadettien EM-kilpailuihin (30.10.–2.11.2024 Tirana, Albania) joukkueeksi Sonya Salutskij (-44 kg) ja Milay Endah (-55 kg) sekä valmentajaksi Sampo Pajulampi. Joukkuetta voidaan vielä täydentää tyhjien painoluokkien osalta myöhemmin.
  3. Nimettiin nuorten MM-kilpailuihin 1.–6.10.2024 Chucheon, Etelä-Korea) joukkueeksi Aina Kirtselis (-44 kg), Jenna Rämö (-46 kg), Inari Susiluoto (-52 kg) ja Razan El-Habbal (-55 kg) sekä valmentajiksi Simo Siltanen ja Jung Hyun Cho. Lisäksi päätettiin suositella World Taekwondolle pakolaisjoukkueeseen nimettäväksi Muhammed Bugrahan Akbabaöz (-78 kg). Joukkuetta voidaan vielä täydentää tyhjien painoluokkien osalta myöhemmin.
  4. Nimettiin alle 21-vuotiaiden EM-kilpailuihin (20.–23.11.2024 Sarajevo, Bosnia ja Hertsegovina) joukkueeksi Jenna Rämö (-46 kg), Inari Susiluoto (-53 kg), Otto Susiluoto (-63 kg) ja Niko Myllynen (-68 kg) sekä valmentajaksi Simo Siltanen ja joukkueenjohtajaksi Maika Gröhn-Tammila. Lisäksi päätettiin suositella European Taekwondo Unionille pakolaisjoukkueeseen nimettäväksi Muhammed Bugrahan Akbabaöz (-80 kg). Mikäli kilpailuihin saa lähettää kaksi ottelijaa per painoluokka, nimetään joukkueeseen lisäksi Ada Tammila (-46 kg) ja Razan El-Habbal (-53 kg). Joukkuetta voidaan vielä täydentää tyhjien painoluokkien osalta myöhemmin.
  5. Ilmoittauduttiin mukaan Suomen Olympiakomitean lasten urheilun suunnanmuutoksen prosessiin. Liiton yhteyshenkilöksi nimettiin harraste- ja koulutuspäällikkö Tiiu Tuomi. Hänelle haetaan avoimella haulla työpari/-ryhmä tueksi.
  6. Päätetiin, että jatkossakin arvokilpailuedustajien omavastuuhinta kilpailumuodosta riippumatta on 25 % kilpailupuvun, t-paidan ja verkkareiden hankintahinnasta. Suojat ja lisävarusteet arvokilpailujoukkueisiin valitut saavat tilata omakustannehinnalla.
  7. Päätettiin Kukkiwon Commissionin avainhenkilöiden koulutuskustannusten osittaisesta tukemisesta.
  8. Päivitettiin liiton toimintaohjesääntöä.

Hallitus kokoontuu seuraavan kerran keskiviikkona 4.9.2024.