Hallitus tiedottaa - kokoukset 10-13/2019

19.11.2019

Hallituksen kokoustiedote kokouksista 10-13/2019

Tiedoksi asioita:

·         Uusien internet-sivujen julkaisu siirtyy vuodelle 2020.

·         Jesús Ramal sai HUY:n valmentajatuen vuodelle 2019. Tuki ei kulje liiton kautta.

·         Jäsenenämme olevan ITF Taekwon-Do Liiton maailmanliitto ei täytä Maailman Antidopingsäännöstön vaatimuksia.

·         Erik Pohjosen raportti nuorten EM-kilpailuista

·         Nuorten EM-kilpailuiden tulokset

·         Suomen hallituksen eduskunnalle antamassa talousarvioesityksessä 2020 liikunnan rahoitusta on leikattu 5 %:lla. Jos eduskunta hyväksyy talousarvion sellaisenaan, kaikkien liikuntajärjestöjen yleisavustusta leikattaneen samaisella 5 %:lla.

·         SM-viikon kilpailuiden kilpailupaikka katsastettu. Taekwondolla hyvät tilat, ja osallistuvat lajit ovat pääosin samassa hallissa, joten yleisö pääsee näkemään helposti eri lajeja

·         Liikesarjatuomarivaliokunnan pöytäkirja 3/2019

·         European Union Taekwondon perustamiskokouksen pöytäkirja

·         Harrastevaliokunnan pöytäkirja 8/2019

·         Liikesarjavaliokunnan pöytäkirjat 2/2019 ja 3/2019

·         Ottelutuomarivaliokunnan pöytäkirja 3/2019

·         Ottelutoiminnan kehittämistyöryhmän tekemä maajoukkuetoiminnan kehittämissuunnitelma 2020

Päätöksiä:

1.       Vahvistettiin ottelutoiminnan kehittämistyöryhmän esitys olympiakarsintajoukkueen valintakriteereistä.

2.       Myönnettiin ansiomerkkejä Taekwondo 40-vuotta Suomessa gaalassa palkituille

3.       Päätettiin siirtää sääntömääräinen syyskokous lauantaille 30.11.2019 Varalan Urheiluopistolle Tampereelle, koska alkuperäinen tieto syyskokouksen ajankohdasta ei ollut mennyt kaikille seuroille. Siirrolla haluttiin varmistaa, että kaikille jäsenseuroille jää riittävä aika ehdokasasetteluun.

4.       Päätettiin lahjoittaa joulutervehdyksiin varatut rahat Joulupuu-keräykseen ja Tukikummeille.

5.       Vahvistettiin ikäluokkavalmentaja Jarkko Mäkisen esityksen mukaisesti Olympiapainoluokkien EM-kilpailuiden joukkue: valmentajat Jarkko Mäkinen ja Jesus Ramal, urheilijat Suvi Mikkonen (naiset alle 57 kg), Helmi Härkönen (naiset alle 57 kg) ja Niko Saarinen (miehet alle 68 kg). Lisäksi trainer-kortilla Simo Siltanen.

6.       Vahvistettiin liikesarjojen päävalmentajan Erik Pohjosen ja liikesarjavaliokunnan esityksen mukaisesti liikesarjamaajoukkueen valintakriteerit 2020.

7.       Päätettiin vuoden 2020 lisenssien ja vakuutuksien hinnasta. Hinnat julkaistaan, kun Pohjola Vakuutus on vahvistanut ne. Vakuutukset tulevat myyntiin samaan aikaan lisenssien kanssa 1.12.2019.

8.       Päätettiin jatkaa toimiston vuokrasopimusta Sporttitalossa viiden vuoden määräaikaisella sopimuksella.

9.       Vahvistettiin vuoden 2020 toimintasuunnitelma ja talousarvio sääntömääräiselle syyskokoukselle esitettäviksi.

10.   Päätettiin vuoden palkittavat. Palkinnot jaetaan ottelun SM-kilpailuiden yhteydessä Eurassa 23.11.2019.

Seuraava kokous järjestetään 12.12.2019.