Hallitus tiedottaa - kokous 10/2020

11.11.2020

Hallituksen kokoustiedote 10/2020

Kokous pidettiin Espoossa 11.11.2020 järjestäytymiskokouksen perään. Yksi jäsen oli estynyt.

Tiedoksi:

-         Lisenssitilanne 10.11.2020: 1424 lisenssiä (vs. 10.11.2019: 1779 lisenssiä, laskua 20,0 %). Vakuutustilanne 10.11.2020: 663 vakuutusta (vs.10.11.2019: 858 vakuutusta)
-         Dispatch Master -tilanne
-         Maajoukkueurheilijoista 20 tilasi maajoukkuevarusteet
-         SUEKin Puhtaasti Paras -verkkokoulutus uudistuu vuodenvaihteessa
-         Urheilun ja liikunnan yhteiset epäasiallista käyttäytymistä ja vakavia eettisiä rikkomuksia koskevat kurinpitomääräykset valmisteilla

Päätöksiä:

1. Talouskatsaus: Liiton taloustilanne on koronasta huolimatta hyvä.

2. Ottelutuomarivaliokunnan pöytäkirja 7/2020 ja Liikesarjavaliokunnan pöytäkirja 5/2020 hallituksen nähtävillä.

3. Nimettiin liikesarjojen online-MM-kilpailujoukkue: Linda Räkköläinen U30N, Frans Salmi U30M, Sampsa Aukio U40M, Johanna Nukari U50N, Elia Zolfaghar U50M, Matti Huuskonen U60M ja Juho Metsälä U65M päävalmentaja Erik Pohjosen esityksen mukaisesti.

4. Päätettiin myöntää liiton pronssinen ansiomerkki esityksen mukaan.

5. Päätettiin vuoden 2021 lisenssivakuutusten hinnoista. Vakuutusten hinnat ovat seuraavat: Aikuisten vakuutus 199 €, Nuorten vakuutus 79 €, Lasten vakuutus 16 €, Kertavakuutus 40 €. Vuoden 2020 vakuutukset tuodaan myyntiin 1.12.2020 alkaen samaan aikaan lisenssien kanssa.

6. Päätettiin maksaa 1.1.2021 alkaen seurojen omien salien käytöstä kiinteä hinta 100€/päivä jokaiselta käyttöpäivältä.

7. Vahvistettiin talousohjesääntö lisäyksin.

8. Käsiteltiin urheilijoiden, valmentajien ja vanhempien hallitukselle lähettämä vetoomus hallituksen aiemman päätöksen (kokous 9/2020) purkamiseksi Sarajevon EM-kilpailujen osalta. Yksi hallitusjäsen jääväsi itsensä käsittelyn alkaessa. Keskustelun päätteeksi puheenjohtaja vei asian kädennostoäänestykseen.
    Äänestystulos: aiempaa päätöstä ei pureta 6 ääntä - puretaan 2 ääntä
    Päätös: aiempaa päätöstä ei pureta (perustelut liitteenä)

9. Valtuutettiin kokousedustaja Kari Sirviö tekemään äänestyspäätökset Suomen Olympiakomitean hallitusvaalissa.

10. Valtuutettiin kokousedustaja Tatu Iivanainen tekemään äänestyspäätökset Suomen Paralympiakomitean hallitusvaalissa.

11. Hyväksyttiin liiton ylimääräisen kokouksen esityslista.

12. Päätettiin lahjoittaa joulutervehdyksiin varatut rahat Tukikummit-säätiölle ja Pelastakaa Lapset ry:lle.

Hallituksen seuraava kokous järjestetään 16.12.2020.