Hallitus tiedottaa - kokous 3/2020

20.3.2020

Hallituksen kokous 3/2020 pidettiin keskiviikkona 18.3.2020 etäkokouksena. Kaksi jäsentä puuttui kokoonpanosta.

Tiedoksi:

-          Lisenssitilanne 17.3.2020: 1232 lisenssiä (vertailu 17.3.2019: 1268 lisenssiä, laskua 2,8 %). Vakuutustilanne 17.3.2020: 598 vakuutusta (vertailu 17.3.2019: 640 vakuutusta).

-      Dispatch Master -tilanne: Sopimus Kukkiwonin kanssa etenee.

-      Olympiakarsinnat, ottelu-EM ja liikesarjojen MM sekä useita muita turnauksia lykätty tai peruttu. Olympialaiset pidettäneen kuitenkin suunnitellusti viimeisimmän tiedon mukaan.

-      Taekwondo-lehden painopaikka kilpailutettu ja uusi painotalo valittu.

Päätöksiä:

1. Täydennettiin harrastevaliokuntaa Laura Kännisellä (Kuopion Taekwondo) ja liikesarjavaliokuntaa Jukka Teurosella (Lohjan Taekwondoseura).
  2. Vahvistettiin liikesarjojen MM-joukkue ja ottelun aikuisten EM-joukkue (liitteenä). Maajoukkueasut joukkueille hankitaan vasta sitten, kun kilpailuiden ajankohdista on varmuus.
  3. Valmentajatiimin esityksen mukaisesti vahvistettiin muutoksia U15- ja U18-ottelumaajoukkueiden minimikriteereihin vuoden 2020 arvokilpailuiden osalta (liiteenä).
  4. Nimettiin uusi valmennuskeskuksen ohjausryhmä: Jarkko Mäkinen (NOV, ottelun aikuisten vastuuvalmentaja), Erik Pohjonen (liikesarjojen päävalmentaja, ottelun kadettien vastuuvalmentaja), Simo Siltanen (ottelun nuorten vastuuvalmentaja), Miika Korpela (hallituksen edustaja) ja Mikko Huhtanen (harjoitustilat tarjoavan seuran edustaja).
  5. Toimenpiteet koronaviruksen suhteen: Suositellaan seuroille harjoitustoiminnan keskeyttämistä ainakin 13.4.2020 asti. Puheenjohtaja ja toiminnanjohtaja yhdessä päättävät jatkosuosituksista 10.4.2020 ja vähintään kahden viikon välein sen jälkeen. Liiton tapahtumat ja harjoitustoiminta perutaan samalta ajalta. Suomen Olympiakomitean suosituksen mukaisesti valmennuskeskuksen huippuryhmän ja olympiakarsintajoukkueen annetaan harjoitella valmennuskeskuksessa toistaiseksi.
  6. Päätettiin siirtää kevätkokous myöhemmäksi, jotta se voidaan järjestää turvallisesti ja kaikilla seuroilla on mahdollisuus osallistua. Puheenjohtaja ja toiminnanjohtaja päättävät kokoukselle ajankohdan, kun koronatilanne helpottaa.

Hallituksen seuraava kokous järjestetään keskiviikkona 22.4.2020.