Hallitus tiedottaa - kokous 4/2020

22.4.2020

Hallituksen kokous 4/2020 pidettiin keskiviikkona 22.4.2020 etäkokouksena. Yksi jäsen oli estynyt.

Tiedoksi:

• Nurmi-yhtiöt hyvittää liiton toimitilojen huhti-toukokuun toimistovuokrasta 20 %. Hyvitys saadaan takautuvasti.
  • Iisalmen Taekwondosta ensimmäinen aikuisten harrastustoiminnan Tähtiseura 7.-8.4.2020 suoritetun auditoinnin tuloksena. Lämpimät onnittelut!
  • Teosto antanut urheilujärjestöille poikkeusluvan soittaa musiikkia myös striimauksissa, mutta tallenteissa musiikkia ei saa olla mukana. Poikkeuslupa päättyy välittömästi poikkeustilan päätyttyä.
  • WT:n kirje tapahtumista – käytännössä kaikki tapahtumat tauolla tällä erää.
  • Häirintä suomalaisessa kilpaurheilussa -tutkimuksen tulosten julkaisu siirtyy syksyyn.
  • Liitto pääsi mukaan OP:n Kesäduuni OP:n piikkiin -ohjelmaan. Kesätyöhakemuksia tuli yhteensä 7 kpl.
  • Mehiläisen työpaikkaselvityksen mukaan liiton toimitilat Sporttitalossa ovat monipuoliset ja esteettömät sekä ergonomia ja työskentelyolosuhteet asianmukaiset.
  • Ihmisoikeusliitto järjestää kamppailulajiliitoille ihmisoikeuskoulutusta 12.5. ja 2.6. Jokaisesta liitosta pääsee kolme osallistujaa mukaan, STKDL osallistujat Tatu Iivanainen, Tiiu Tuomi ja Jenni Pohjonen

Päätöksiä:

1. Toiminnanjohtaja esitteli talouskatsauksen sekä arvion koronan vaikutuksista liiton talouteen. Samassa yhteydessä käytiin läpi liiton työntekijöiden työtilanne sekä keskusteltiin mahdollisesta lomautustarpeesta. Liiton työntekijöiden tehtävät eivät ole koronan myötä radikaalisti vähentyneet ja hallitus katsoi, ettei lomautuksille ole tässä kohtaa tarvetta.
  2. Otteluvaliokunnan pöytäkirja 2/2020 sekä liikesarjatuomarivaliokunnan pöytäkirja 1/2020 hallituksen nähtävillä. Päätettiin esityksen mukaisesti hankkia kullekin sitä haluavalle valiokunnalle yksi Microsoft 365 -lisenssi mahdollistamaan tehokkaan etäyhteydenpidon (Teams-kokoukset) ja keskitetyn tietojentallennuksen.
  3. Päätettiin jakaa esityksen mukaisesti työehtosopimuksen mukainen järjestökohtainen erä yleiskorotuksena.
  4. Päätettiin lähettää esityksen mukaisesti toimintakertomus, tilinpäätös ja tilintarkastuskertomus seuroille, vaikka sääntömääräisen kevätkokouksen päivämäärästä ei ole vielä tietoa.
  5. Päätettiin liiton strategian työstämisestä ja nimettiin valmistelutyöryhmään Tatu Iivanainen, Jenni Pohjonen, Roosa Närhi, Minna Saario ja Kari Sirviö.
  6. Valtuutettiin toiminnanjohtaja valitsemaan sopiva alusta liiton uusille nettisivuille ja sovittiin vapaaehtoisavun hyödyntämisestä tietojen siirrossa.

STKDL hallituksen seuraava kokous järjestetään etäkokouksena keskiviikkona 20.5.2020.

ms/22042020