Hallitus tiedottaa - kokous 5/2020

20.5.2020

Hallituksen kokous 5/2020 pidettiin keskiviikkona 20.5. etäkokouksena. Yksi jäsen oli estynyt.

Tiedoksi:

• Liitto sai tuen toisellekin kesätyöntekijälle Kesäduuni OP:n piikkiin -ohjelman puitteissa.
  • Tasa-arvomittarit (Liite: Tasa-arvomittarit)
  • Koronatilanne; yhteinen koronaohjeistus
  • Kevätkokous 13.6.2020 Helsingissä
  • Johanna Nukarille kultaa liikesarjojen avoimista online-EM-kilpailuista
  • Teemu Heino valittu Urhea-säätiön hallintoneuvoston 2. varapuheenjohtajaksi

Päätöksiä:

1. Ottelutuomarivaliokunnan pöytäkirjat 2/2020 sekä 3/2020 hallituksen nähtävillä. Päätettiin tilata yksi Microsoft 365 -lisenssi ainakin ottelutuomarivaliokunnalle ja liikesarjatuomarivaliokunnalle mahdollistamaan tehokkaan etäyhteydenpidon, tietojenhallinnan ja mm. Teams-kokoukset. Muut valiokunnat eivät olleet hallituksen kokoukseen mennessä vastanneet kyselyyn lisenssitarpeesta.
  2. Kesätyöntekijät (2 kpl) liiton toimistolla Kesäduuni OP:n piikkiin ohjelman puitteissa 3.-16.6.2020
  3. Todettiin liiton henkilökunnan kesälomat, jotka painottuvat heinäkuulle 2020.
  4. Toiminnanjohtaja piti hallitukselle yhdenvertaisuussuunnitelman mukaisen esityksen.
  5. Päätettiin esityksen mukaisesti täydentää ottelun arvokilpailujen valintakriteereihin kohtaan, jossa määritellään nuoremman ikäluokan arvokilpailumitalin saavuttaneen urheilijan mahdollisuuteen poiketa minimikriteeristä seuraavaa: ”Tätä poikkeusta voidaan käyttää vain seuraavissa kilpailuissa saavutettujen mitaleiden perusteella: nuorten MM-kilpailut, nuorten EM-kilpailut, kadettien MM-kilpailut, kadettien EM-kilpailut, alle 21-vuotiaiden EM-kilpailut, nuorten olympiapainoluokkien EM-kilpailut, nuorten olympialaiset (Youth Olympic Games) ja universiadit.”
  6. Päätettiin esityksen mukaisesti ottaa käyttöön hallituksen tiedotusvastaavan laatima viestintäsuunnitelma. Vastuuhenkilöt nimetään erikseen.

Hallituksen seuraava kokous järjestetään Teams-yhteydellä tarvittaessa keskiviikkona 17.6.2020.