Hallitus tiedottaa - kokous 7/2019

20.6.2019

Hallituksen kokous 7/2019 pidettiin keskiviikkona 19.6.2019 klo 18-21 Sporttitalolla Helsingissä. Hallitus oli koolla lähes täysimääräisenä; vain yksi jäsen oli estynyt.

Tiedoksi:
- Hallitus edellyttää, että kaikilla valiokuntien jäsenillä on voimassa oleva lisenssi.
- Kilpailulaitteiston varastosopimus Malmin Taekwondon kanssa 1.7.2019 alkaen, sopimus Taekwondo Nurmijärven kanssa irtisanottu päättymään 31.7.2019.
- Työterveyshuollon sopimukseen lisätty kausi-influenssarokotteet liiton työntekijöille.
- Eevi Huuskonen liiton kesätyöntekijänä 11.6.-2.7.2019.
- SM-viikko 2020 järjestetään 30.1.-2.2.2020 Joensuussa.
- Henkilöstön kesälomat: Tatu Iivanainen 16.-31.7., Tiiu Tuomi 1.7.-11.8., Jarkko Mäkinen 15.7.-4.8.
- Toimiston ja valiokuntien toimintaohjeita päivitetään. Tuotaneen hallituksen käsittelyyn syyskuussa.
- Taekwondo 40 vuotta Suomessa -juhlan ajankohta la 26.10.2019.

Päätöksiä:

1. Vahvistettiin ottelun kadettien MM-joukkue valmennuspäällikön esityksen mukaisesti.
  2. Vahvistettiin ottelun nuorten alle 18-vuotiaiden EM-joukkue valmennuspäällikön esityksen mukaisesti.
  3. Vahvistettiin ottelun alle 21-vuotiaiden EM-joukkue aikuisten vastuuvalmentajan esityksen mukaisesti.
  4. Valittiin liikesarjavaliokuntaan Essi Labart, Triin Saviauk, Suvi Toivonen, Frans Salmi ja Jenni Pohjonen.
  5. Päätettiin esityksen mukaisesti velvoittaa jokainen maajoukkueurheilija ja -valmentaja sekä Taekwondo Finland -nimellä kansainvälisiin kilpailuihin ilmoitettava urheilija tai muu joukkueen jäsen suorittamaan Suomen urheilun eettinen keskus SUEK ry:n Puhtaasti Paras -verkkokoulutus. Velvoite koskee kaikkia joukkueen jäseniä, mukaan lukien urheilijat, valmentajat, joukkueenjohtajat ja kaikki muut, jotka akkreditoidaan. Verkkokoulutus löytyy osoitteesta https://puhtaastiparas.fi ja sen voivat suorittaa em. Lisäksi kaikki asiasta kiinnostuneet.
  6. Hallitus päätti ottaa vastaan vastaan Suomen Nyrkkeilyliiton johtokunnan esittämän haasteen suorittaa SUEKin Puhtaasti Paras -verkkokoulutus. Lisäksi päätettiin haastaa kaikki liiton valiokunnat suorittamaan Puhtaasti paras -verkkokoulutus.
  7. Päätettiin liittyä Paltaan ja Urheilutyönantajiin toiminnanjohtajan esityksen mukaisesti. Palta (Palvelualojen työnantajat ry) toimii työehtosopimuksessa työnantajapuolen sopijapuolena, Urheilutyönantajat ry valvoo liikuntatyönantajien etuja ja tukee Paltaa työehtosopimusneuvotteluissa.
  8. Päätettiin kustantaan Teemu Heinon WT-kouluttajakurssi kansainvälisen toiminnan budjetista toiminnanjohtajan esityksen mukaisesti.
  9. Päätettiin esityksen mukaisesti lähteä mukaan Suomen Valmentajien koordinoimaan kamppailulajien Valmentaa kuin nainen -hankkeeseen, mikäli sille saadaan rahoitus.
  10. Harrastevaliokunnan pöytäkirjat 4/2019 ja 5/2019 hallituksen nähtävillä.
  11. Toiminnanjohtajan valiokuntien jäsenille lähettämään itsearviontikyselyyn kokousajankohtaan mennessä saapuneet vastaukset koosteena hallituksen nähtävillä.
  12. Päätettiin koota työryhmä tarkastelemaan ottelun maajoukkuekriteereitä ja tekemään hallitukselle esityksen selkeistä, yksiselitteisistä kriteereistä ja vähimmäisvaatimuksista arvokilpailuedustajille, sekä valintasäännöt mikäli vähimmäisvaatimuksen täyttäneitä samaan kilpailu-/painoluokkaan pyrkijöitä on useampia. Työryhmän jäseniksi kutsutaan puheenjohtajaksi nimetyn Roosa Närhen lisäksi kahdeksan henkilöä ja työryhmä perustetaan, mikäli vähintään viisi kutsutuista jäsenistä suostuu mukaan. Kriteerien tulee olla sellaiset, että kaikilla tälle vuodelle maajoukkuehakemuksen täyttäneillä on realistinen mahdollisuus vielä täyttää kriteerit, mikäli niiden käyttöönotosta on mahdollista tehdä päätös jo syksylle. Lisäksi kriteereiden tulee olla sillä tavoin mitattavissa, ettei urheilijan valinta perustu yksittäisen henkilön näkemykseen urheilijan tasosta. Työryhmän odotetaan perustelevan esityksensä tarkasti ja vastaavan kysymykseen siitä, millaisiin tulostavoitteisiin kriteerit tähtäävät.
  13. Päätettiin esityksen mukaisesti pyytää valiokunnilta ja muilta vastuutoimijoilta 2020 budjetti- ja toimintasuunnitelmaesitykset samoissa raameissa kuin tämän vuoden käyttösuunnitelma. Esitykset tulee palauttaa 31.8.2019 mennessä.

STKDL hallituksen seuraavat kokoukset järjestetään ke 21.8.2019 klo 18.00, ke 18.9.2019 klo 18.00 ja ke 23.10.2019 klo 18.00 Sporttitalossa.

ms/200619