Hallitus tiedottaa - kokous 9/2019

18.9.2019

Hallituksen kokous 9/2019 pidettiin keskiviikkona 18.9..2019 klo 18-20:30 Espoossa. Yksi jäsen oli estynyt.

• STKDL hyväksytty Palta ry:n jäseneksi 1.8.2019 alkaen.
  • 27.10.2019 järjestettävän Powerday – 40-vuotisjuhlaleirin ohjaajiksi varmistuneet Inkwon Hwang, Marcos Kuusjärvi ja Kalervo Valli; tiedossa on upea leiri, jonka ilmoittautuminen avataan lähiaikoina.
  • Kilpailumanipulaation vastainen yleissopimus voimaan 1.9.2019.
  • ITF-uutisia; Jean Feller on ensimmäisenä suomalaisena nimitetty ITF Taekwon-Don Maailmanliiton komitean jäseneksi.
  • Maailman ja Suomen antidopingsäännöstö muuttuu 1.1.2021. Dopingrikkomusten kurinpito muuttuu keskitetyksi; antidopingasioiden kurinpitolautakunta tekee jatkossa päätökset sen sijaan, että antaisi suosituksia lajiliittojen hallituksille. Lajiliittojen tulee muuttaa sääntönsä tämän mukaisiksi vuoden 2020 aikana.
  • Toiminnanjohtaja kertoi SUEKin lajiliittojohtajien seminaarista, jossa mm. SUL kertoi sukupuolikiintiöiden tuomisesta mukaan kaikille päätöksenteon tasoille ja läpinäkyvyyden lisäämisen toiminnassaan saamasta positiivisesta vastaanotosta. Lisäksi tapaamisessa puhuttiin liittojohdon vastuusta eettisissä asioissa.
  • Ottelun alle 21-vuotiaiden EM-kilpailuiden tulokset: 11 ottelijaa sai 6 otteluvoittoa. 5. Jasmin Manninen -62 kg, 5. Niko Saarinen -63 kg, 9. Evin Azboy -67 kg, 9. Otso Saarinen -68 kg, muut (Ida Tammila, Taru Hanhinen, Elisa Toivonen, Chahrazed Boughrara, Valtteri Väänänen, Santeri Helle ja Jasper Pulalla) hävisivät ensimmäiset ottelunsa. Kaksi kilpailijaa jättäytyi pois kilpailuista (toinen loukkaantumisen ja toinen muun syyn vuoksi).
  • Koutsi ei kiusaa -seminaari ma 14.10.2019 Sporttitalolla Helsingissä; mukaan mahtuu 50 osallistujaa, lisäksi seminaari striimataan.
  • Puheenjohtajapäivät la 13.6.2020; kohderyhmänä seurojen puheenjohtajat – varatkaa päivä kalentereihin jo nyt.

Päätöksiä:

1. Vahvistettiin ottelun nuorten EM-joukkue ikäluokkavastaavan esityksen mukaisesti.
  2. Vahvistettiin ottelun kadettien EM-joukkueen täydennys valmennuspäällikön esityksen mukaisesti.
  3. Päätettiin järjestää ottelun ja liikesarjojen SM kilpailut la 1.2.2020 Joensuussa osana SM-viikkoa (31.1. – 2.2.2020).
  4. Päätettiin nimetä Erik Pohjonen liikesarjojen päävalmentajaksi ajalle 1.9.2019 – 31.9.2020 liikesarjavaliokunnan esityksen mukaisesti.
  5. Päätettiin järjestään sääntömääräinen syyskokous Turussa la 16.11.2019.
  6. Merkittiin tiedoksi maajoukkuevarusteiden varustepaketit sekä omavastuut.
  7. Harrastevaliokunnan pöytäkirja 6/2019, liikesarjatuomarivaliokunnan pöytäkirja 2/2019, liikesarjavaliokunnan pöytäkirja sekä ottelutuomarivaliokunnan pöytäkirjat 1/2019 ja 2/2019 hallituksen nähtävillä.

STKDL hallituksen seuraava kokous järjestetään ke 23.10.2019 klo 18.00 Espoossa.

ms/180919