Hallitus tiedottaa - kokous 9/2020

24.10.2020

Hallituksen kokoustiedote 9/2020

Kokous pidettiin Helsingissä 24.10.2020.

Päätöksiä:

1. Olympiapainoluokkien EM-kilpailut 10.-11.12.2020 ja kadettien EM-kilpailut 12.-13.12.2020 Sarajevossa.
    Suomen viranomaiset suosittavat välttämään kaikkea ei-välttämätöntä matkustusta alueelle koronapandemian takia. Bosnia-Hertsegovinassa COVID-19-tartuntoja on viimeisen kahden viikon aikana ollut noin viisinkertainen määrä Suomeen nähden. Sarajevoon matkustaminen vaatii pitkiä vaihtolentoja, joten matkustavat joukkueet joutuisivat viettämään pitkiä aikoja lentokentillä ja lentokoneissa nostaen sairastumisriskiä.
    Urheilijoiden terveys on liitolle on ensisijaisen tärkeää, ja koska on suuri riski saada tartunta kisamatkan aikana, hallitus päätti, että liitto ei lähetä joukkueita Sarajevon EM-kilpailuihin.
    Mikäli WTE siirtää kilpailut toiseen paikkaan ja/tai ajankohtaan, harkitaan joukkueiden lähettämistä uudelleen.
    Jos joku urheilija on saavuttanut näihin kilpailuihin ylimääräisen, henkilökohtaisen paikan WTE:n sääntöjen mukaisesti, liitto ei estä häntä lähtemästä.
  2. Vuoden 2020 aikana nimetyille arvokilpailujoukkueille hankitaan maajoukkueasut. Ne urheilijat, joille asu hankittiin jo vuonna 2019, eivät saa uutta asukokonaisuutta, mutta voivat tilata lisävarusteita omakustannehintaan. Maajoukkueasut hankitaan myös maajoukkuevalmentajille. Niille valmentajille, jotka 2019 saivat koko varustekokonaisuuden, hankitaan vain t-paidat.