I-tason koulutus uudistuu, seurakouluttajia etsitään

19.12.2018

Etsintäkuulutus

I-tason koulutus uudistuu ensi vuonna vastaamaan paremmin sekä uusien ohjaajien että seurojen toiveita. Tavoitteena on madaltaa koulutuksiin osallistumisen kynnystä järjestämällä osa siitä joko omassa seurassa tai lähiseurassa. Uudistuksesta voi lukea lisää vuoden viimeisestä Taekwondo-lehdestä.

Seuraava steppi uudistuksessa on löytää seuroissa toimivia kouluttajia. Kouluttajana voi toimia II-tason koulutuksen suorittanut, lajin parissa aktiivisesti toimiva henkilö, joka on innostunut kehittämään omaa osaamistaan yhdessä kouluttajaverkoston kanssa. Vyöarvo ei ole kriteereistä tärkein. Kouluttajat koulutetaan Talvisuurleirin yhteydessä olevassa kouluttajakoulutuksessa ja he saavat valmiin käsikirjoituksen koulutuksen vetämiseen. Koulutuksessa perehdytään nykyaikaiseen oppijalähtöiseen tapaan kouluttaa. Kouluttajille maksetaan kouluttamistaan tunneista liiton määrittelemä palkkio.

Halukkaat kouluttajat voivat ilmiantaa itsensä harraste- ja koulutuspäällikkö Tiiu Tuomelle: tiiu.tuomi@taekwondo.fi tai 0400 602756. Tiiu antaa myös lisätietoja koulutuksista ja kouluttautumisesta.