Iisalmen Taekwondo ensimmäinen aikuisten harrastetoiminnan Tähtiseura

14.4.2020

IIsalmen Taekwondo on ensimmäinen Suomen Taekwondoliiton jäsenseura, joka on läpäissyt sekä aikuisten harrastetoiminnan että lasten ja nuorten toiminnan laatukriteerit.

Iisalmen Taekwondo on ollut lasten ja nuorten toiminnan laatuseura jo vuodesta 2012, jolloin laatuseurajärjestelmä oli vielä nimeltään Sinettiseura. Nykyinen Tähtiseura-nimitys otettiin käyttöön vuonna 2019 ja Iisalmen Taekwondoseura on nyt siis kaksinkertainen Tähtiseura, kun sillä on sekä aikuisten harrastetoiminnan että lasten ja nuorten toiminnan Tähtimerkit.

Tähtimerkki on Olympiakomitean ja lajiliiton myöntämä tunnus seuralle, joka täyttää määritetyt laatutekijät kohderyhmänsä tai ryhmiensä osalta. Osa-alueita on kolme: lasten ja nuorten toiminnan, aikuisten harrastetoiminnan ja huippu-urheilu. Taekwondoliitossa ei vielä ole huippu-urheilun kriteerejä luotu. Lisätietoa Tähtiseuroista löytyy Taekwondoliiton sivuilta ja Olympiakomitean sivuilta.

Iisalmen Taekwondon toiminta arvioitiin auditoinnissa, jonka suorittivat Taekwondoliiton harraste- ja koulutuspäällikkö Tiiu Tuomi yhdessä Pohjois-Savon Liikunnan ja Urheilun seurakehittäjän Tiina Heikkisen kanssa. Auditointi tehtiin etäkokouksena ja kahtena iltana ja siihen osallistui puheenjohtajan lisäksi muita aktiivisia seuratoimijoita Iisalmen seurasta.

Lisätietoa Taekwondoliiton Tähtiseuratoiminnasta antaa Tiiu Tuomi.