Jasmin Manninen tyylitteli hopealle G1 Hollannissa

9.3.2019

Paimion Action Sportia edustava ja Taekwondoliiton Valmennuskeskuksessa Turussa harjoitteleva Jasmin Manninen sijoittui tänään hopealle naisten -62 kg sarjassa G1 Dutch Openissa. Finaalissa Manninen kohtasi kolminkertaisen EM-mitalistin Moldovasta. Ottelu oli äärimmäisen tasainen tilanteen ollessa 4-4 kun peliaikaa oli jäljellä 10 sekuntia. Vastustajan loppuratkaisu oli asteen tehokkaampi ja voitto meni Moldovaan. Mannisen saavutus on kuitenkin harvinaista herkkua suomalaiselle taekwondolle.

Niko Saarinen, Budokwai Taekwondo, esitti vahvoja otteita miesten -63 kg sarjassa sijoittumalla viidenneksi. Mitali näytti olevan hänelläkin saavutettavissa, mutta viikko sitten sattunut nilkkavamma vei parhaan terän ja mitali lipui käsistä.

Yong Taekwondoa edustava Noora Rannikko voitti 67-kiloisten avausmatsissa Saksan ja pääsi haastaman Rion olympialaisten kakkoseksi tulleen Haby Niaren. Matsi meni ranskalaiselle vastustajalle, mutta Nooran otteet kertoivat erittäin hyvää siitä potentiaalista, jota hänessä on.

Päivän muut aikuisten sarjoissa kilpailleet suomalaiset (Ida Tammila, Jenna Partanen, Valtteri Väänänen, Oskari Viinanen, Santeri Helle ja Otso Saarinen) jäivät avauskierrokselle. Huomenna sunnuntaina vuorossa ovat U18- ja U15-ikäluokkien sarjat.