Jo kolmannes seuroista saamassa tukea

29.4.2010

Suomen Taekwondoliitto kokeilee vuonna 2010 uutta jäsenseurojen kannustusjärjestelmää. Taekwondoliitto tilittää seuroille syksyllä 2010 toimintatukea sen mukaan, miten paljon seura pystyy kasvattamaan lisenssimääräänsä meneillään olevan lisenssikauden aikana. Seura saa 10 euroa jokaisesta seuran harrastajien hankkimasta lisenssistä, joka ylittää seuran vuoden 2008–2009 kauden lisenssikertymän.

Tähän mennessä jo 20 jäsenseuraa on ylittänyt viime vuotisen lisenssimääränsä ja on siten saamassa toimintatukea liitolta. Muillakin seuroilla on vielä hyvät mahdollisuudet ehtiä mukaan, sillä lisenssikautta on vielä yli neljä kuukautta jäljellä. Esimerkiksi Kevätleiri, Suuri Budoleiri ja Taekwondo-festivaali ovat kaikki hyviä syitä hankkia lisenssi tässä vaiheessa kautta.

Tällä hetkellä suurimman toimintatuen näyttää saavan Tampere Kumgang, joka on kasvattunut lisenssimääräänsä jo 32 lisenssillä! Heti perässä seuraavat Loviisan Taekwondo Hwang ja Porin Taekwondo. Muita reippaasti lisenssimääräänsä kasvattaneita seuroja ovat Budokwai/Taekwondo Team Turku, Sisu Gym Fight Club, Porvoon Taekwondoseura, Hämeenlinnan Taekwondo ja Marienhamns Taekwondo Klubb.