Joukkueiden kutsuturnaus Pietarissa 7.10.2011 - Suomi finaaliin

7.10.2011

Neljähenkisten miesjoukkueiden Baltic Sea Cup-kutsuturnaus Pietarissa on käynnissä. Mukana on joukkueita Venäjältä, Valko-Venäjältä, Koreasta ja Suomesta. Maatamme edustavat Teemu Heino (+80 kg, TU11), Petteri Kauppinen (-80 kg, TU11) ja Juho Kostiainen (-68 kg, TU11) ja Sami Lahtinen (-58 kg, Loviisan Taekwondo). Joukkueen valmentajana toimii Sampo Pajulampi ja delegaatiossa on mukana myös Suomen Taekwondoliiton puheenjohtaja Markku Murto.

Kilpailu käydään cup-systeemillä joukkue joukkuetta vastaan. Ennakkotietojen mukaan mukana on 6 joukkuetta ja turnauksen parhaat palat nähdään televisiossa (Pietarissa). Pistelaitteina on uudet KP:n sähköiset pisteenatolaitteet, joita on testattu Koreassa jo pidempään.

Suomi voitti Venäjää vastaan käydyn karsintaottelun selkeästi luvuin 4-0. Toinen karsintaottelu Valkovenäjää vastaan päätyi tasan 2-2. Ylimääräisen erän voitti Valko-Venäjä. Suomi pääsi näillä suorituksilla finaaliin, joka oli niin ikään Venäjää vastaan. Tiukka taistelu päätyi isäntien eduksi luvuin 22-29. Pääpalkinto jäi näin ollen saamatta, mutta Suomen ottelijat palkittiin kakkostilasta kuitenkin tuliterillä videokameroilla.