Joulutervehdyksiin varatut rahat lahjoitetaan Pelastakaa Lapset ry:n toimintaan

12.12.2013

Suomen Taekwondoliitto on päättänyt tänäkin vuonna lahjoittaa joulutervehdyksiin varatut rahat lasten hyväksi lähtemällä mukaan Pelastakaa Lapset ry:n kampanjaan.

Tukisumma 300 euroa kohdennettiin Pelastakaa Lapset ry:n Eväitä Elämälle-ohjelmaan:

Eväitä Elämälle - ohjelman eri tukimuodot on suunnattu vähävaraisille lapsiperheille. Perheille, joissa esimerkiksi huoltajan pitkään jatkuneen sairauden tai työttömyyden vuoksi taloudellinen tilanne on erittäin tiukka. Ohjelman avulla haluamme varmistaa mahdollisimman varhaisessa vaiheessa sen, että perheen taloudellisten ongelmien vuoksi lasten oikeus hyvään kehitykseen ja osallisuuteen ei vaarannu.

Perheet voivat hakea Pelastakaa Lasten paikallisyhdistyksiltä taloudellista tukea lasten harrastusmaksuihin, lukiokirjoihin ja ammatillisissa opinnoissa tarvittaviin materiaaleihin. Lisäksi muutamilla paikkakunnilla yläkoululaisilla ja kymppiluokkalaisilla on mahdollisuus saada maksutonta mentorointia oppimisen tueksi. Taloudellinen tuki annetaan todellisten kulujen perusteella.