Kamppailulajiliittojen yhteisen kurinpitovaliokunnan ensimmäinen päätös

21.6.2017

Kamppailulajiliittojen yhteinen kurinpitovaliokunta on 21.6.2017 määrännyt väliaikaiseen toimintakieltoon suomalaisen taekwondovalmentajan, joka sai 21.4.2017 Helsingin käräjäoikeudelta ehdollisen vankeusrangaistuksen mm. oppilaaseensa kohdistuneista rikoksista. Valmentajan käräjäoikeudelta saama tuomio ei ole vielä lainvoimainen, sillä hän on valittanut asiasta hovioikeuteen.

Kamppailulajiliittojen yhteinen kurinpitovaliokunta ottaa asian uudelleen käsiteltäväksi sen jälkeen, kun rikosasia on lainvoimaisesti ratkaistu.

Yksi kurinpitovaliokunnan jäsenistä jätti päätöksestä eriävän mielipiteen.

Mahdolliset kyselyihin vastaa pääsihteeri Tatu Iivanainen (0400-519531, tatu.iivanainen@taekwondo.fi).

Suomen Taekwondoliitto on julkaissut ohjeita seuroissa tapahtuvan häirinnän kohtaamiseen. Tutustu ohjeisiin täältä.