Kamppailulajit yhdenvertaisuuden asialla Helsinki Pridessa

3.6.2019

Yhdenvertaisuusperiaatteen mukaisesti kaikki ihmiset ovat samanarvoisia riippumatta heidän

sukupuolestaan, iästään, etnisestä tai kansallisesta alkuperästään, kansalaisuudestaan, kielestään,

uskonnostaan ja vakaumuksestaan, mielipiteestään, vammastaan, terveydentilastaan, seksuaalisesta

suuntautumisestaan tai muusta henkilöön liittyvästä syystä.” Kamppailulajien yhdenvertaisuussuunnitelma 2018-2019

Kamppailulajiliitot osallistuvat tänäkin vuonna Helsinki Pride -kulkueeseen lauantaina 29.6. muistuttaakseen yhdenvertaisuuden merkityksestä. Kamppailulajit ovat kulkueessa osana Suomen Olympiakomitean johtamaa urheiluyhteisöä.

Taekwondon periaatteisiin Suomessa on aina kuulunut se, että harjoituksissa kaikki otetaan mukaan tasa-arvoisina ja yhdenvertaisina taustasta riippumatta. Kun salin ovella kumartaa, unohtuu kaikki sen ulkopuolella oleva ja keskittyy treenaamiseen. Maailmalla World Taekwondo on viime vuosina mm. perustanut taekwondokeskuksia pakolaisleireihin, jotta kaikki voisivat harjoitella taekwondoa elämäntilanteestaan riippumatta.

Kamppailulajiliitot haluavat kulkueeseen osallistumalla osoittaa, että kaikki ovat tervetulleita kamppailulajeja harrastamaan. Lisäksi osallistumisella pidetään yllä Kamppailija ei kiusaa -henkeä. Kamppailulajiliitot toivovat liiton edustajien lisäksi kulkueeseen mukaan seurojen edustajia ja harrastajia näyttämään, että koko kamppailulajiperhe edustaa suvaitsevaisuutta.

Helsinki Pride -kulkue kokoontuu Senaatintorille 11.00 ja lähtee liikkeelle Kaivopuistoa kohti 12.00. Reitin pituus on noin 2,5 kilometriä, ja sen varrella on mukulakivikatua, raitiovaunukiskoja ja ylämäkiä.

Kamppailulajiliitoista mukana ovat Aikidoliitto, Judoliitto, Karateliitto, Miekkailu- ja 5-otteluliitto, Nyrkkeilyliitto, Painonnostoliitto ja Taekwondoliitto.

Tule reippailemaan kamppailulajiliittojen iloiseen joukkueeseen https://form.jotformeu.com/91461353043349

Lisätietoja: toiminnanjohtaja Tatu Iivanainen, 0400 519 531, tatu.iivanainen@taekwondo.fi