Kasva Urheilijaksi -sivut avattu!

22.6.2011

Testaa minkälainen urheilija olet?

Nuoren Suomen kasvaurheilijaksi.fi sivuston ominaisuus- ja elämärytmitestien avulla kilpaurheilusta kiinnostunut 11–15-vuotias urheilija voi testata omaa urheilullista tasoaan. Testitulosten syöttämisen jälkeen urheilija saa innostavaa ja omaa harjoittelua ohjaavaa palautetta. Palautteessa kerrotaan mitkä osa-alueet ovat hyvässä kunnossa ja missä on vielä parannettavaa. Urheilijalle on lisäksi mahdollisuus hakea lisätietoa ja vinkkejä omaan harjoitteluun.

Halutessaan palveluun voi kutsua vanhemmat, valmentajan tai kaverit mukaan ja vertailla omia tuloksia muiden kanssa sekä seurata testitulostensa kehitystä.

Ammattilaisten kanssa rakennettu ilmainen nettipalvelu

Ilmainen kasvaurheilijaksi.fi -palvelu on rakennettu yhteistyössä eri alan asiantuntijoiden ja lajiliittojen kanssa.  Elämänrytmitestissä täytetään 7 vrk:n ajan omaa ajankäyttökalenteria, mihin kirjataan harjoittelu ja liikkuminen, yöuni, ateriat ja koulunkäynti. Ominaisuustestissä puolestaan arvioidaan monipuolisuutta viiden fyysisen ominaisuuden avulla.

Palvelun tavoitteena on, että Suomessa on jatkossa enemmän 15-vuotiaita urheilijoita, jotka ovat urheiluun ja lajiinsa ”rakastuneita”, aktiivisia ja vahvatahtoisia, elämäntavoiltaan urheilullisia ja omaavat riittävän ja monipuolisen harjoituspohjan lajikohtaisen valmennuksen tehostamiselle.

Rekisteröidy palveluun ja testaa minkälainen urheilija sinä olet?

Your Move Suurtapahtumassa tehtiin lähes 1000 ominaisuustestiä!

Your Move Suurtapahtuman SPORT-viikonlopun aikana lähes 1000 nuorta urheilijaa teki ominaisuustestin Helsingin olympiastadionilla. Mukana oli urheilijoita 23 eri lajista ja testisuorituksia kertyi yli 20 000!

Tunnelma stadionilla oli hikisen jännittynyt ja innostunut, kun kukin urheilija suoritti reilun kahden tunnin aikana seitsemän tehtävärastia.  Eniten tsemppiä näytti vaativan kestävyyssukkulajuoksu, liikkuvuustestit ja sisupunnerrus.

Testitulokset kirjattiin välittömästi urheilumuseon luokkatilassa kasvaurheilijaksi.fi -palveluun, josta urheilijat saivat palautteen suorituksestaan. Urheilijat vertailivat keskenään innokkaasti omaa monipuolisuusindeksiään.  Lisäksi Kasvaurheilijaksi.fi -palvelun nettikoutsin hauskat palautetekstit ”olet kimmoisa kuin kenguru” tai ”öljyä nivelesi” saivat hymyn monen urheilijan huulille.

Nuori Suomi kiittää kaikkia urheilijoita upeasta tsempistä ja vapaaehtoisia testiavustajia korvaamattomasta avusta!