Kukkiwon Dispatch Master Suomeen

11.10.2019

Mestari Jung Hyun Cho kävi tutustumassa Sporttitaloon ja kamppailutoimistoon keskiviikkona.

Kukkiwon on lähettänyt Dispatch Masterin Suomeen. Dispatch Masterin tehtävänä on kehittää taekwondoa Suomessa kokonaisuutena, ei vain yksittäisiä osa-alueita, ja toimia yhteyshenkilönä Kukkiwonin ja Suomen Taekwondoliiton välillä.

Mestari Jung Hyun Cho, 7. dan, saapui Suomeen tämän viikon tiistaina. Ensimmäisinä viikkoinaan täällä hän tutustuu maahamme ja etsii asuinpaikan itselleen ja perheelleen. Lisäksi hän tutustuu taekwondon tilaan Suomessa voidakseen suunnitella, miten voi auttaa meitä parhaiten. Tänä syksynä hän ohjaa harjoituksia Vantaan Powerdayssä, Turun avoimella ottelun maajoukkueleirillä ja Tampereen mustien vöiden leirillä. Lisätietoa näistä tapahtumista päivitetään liiton sivuille.

Mestari Cho, 47, on ollut Kukkiwonin lähettämänä Dispatch Masterina Etelä-Afrikassa vuodesta 2003. Tänä aikana hän on toiminut myös Etelä-Afrikan maajoukkuevalmentajana johtaen joukkueen mm. Ateenan Olympialaisiin vuonna 2004 ja opettanut Etelä-Afrikan puolustusvoimissa. Mestari Cho kertoo kaikkein mieluiten opettavansa ottelua, mutta liikesarjat tulevat heti hyvänä kakkosena, samoin kuin kaikki muutkin taekwondon osa-alueet.

Suomen Taekwondoliitto toivottaa mestari Chon lämpimästi tervetulleeksi Suomeen!