Kv-valmentajalisenssi pakolliseksi myös liikesarjoihin - Kreikan seminaarikutsu julkaistu

18.9.2014

Euroopan Taekwondo Unioni (ETU) päättänyt kehittää kansainvälisten valmentajien osaamista ottamalla käyttöön ETU Valmentajalisenssijärjestämän. Kaikkien kansainvälisen tason liikesarjavalmentajien ja -tuomareiden on käytävä valmentajaseminaari lisenssin lunastamiseksi.

Järjestelmän uskotaan edistävän lajin kehitystä valmentajien henkilökohtaisen osaamisen tason noustessa. Seminaarit/lisenssikurssit ovat pakollisia niille valmentajille, jotka toimivat valmennus- tai tuomaritehtävissä liikesarjojen A-class-turnauksissa ja arvokilpailuissa. Tuomarit, joilla on WTF:n tuomarilisenssi ovat vapautettuja koulutuksesta. ETU Valmentajalisenssi tulee pakolliseksi vuoden 2015 alusta kaikissa ETU:n kilpailuissa. Turnauksiin osallistuvat valmentajat, jotka eivät ole suorittaneet lisenssiä, joutuvat maksamaan sakkomaksun, joka on määrältään seminaarimaksua korkeampi.

Liikesarjojen valmentaja- ja tuomariseminaareja järjestetään seuraavasti:

17.-19.10.2014 Ateena, Kreikka (kutsu julkaistu)

Seminaarimaksu on 250€/osallistuja. Lisenssi on seminaarin suorittamisen jälkeen voimassa 2 vuotta.

Ota yhteyttä Pääsihteeri Laura Nipuliin (p.0400 519 531, laura.nipuli(@)taekwondo.fi), mikäli olet osallistumassa seminaareihin. Ilmoittautumiset tehdään kootusti liiton toimiston kautta.