Lajiliittojen koulutukseen tukea

1.9.2009

Taekwondoliitto mukana kamppailulajien yhteishankkeessa

Suomen Liikunnan ja Urheilun, Nuoren Suomen, Olympiakomitean, Kuntoliikuntaliiton ja Suomen Valmentajien yhteinen Valmentaja- ja ohjaajakoulutuksen kehittämishanke (VOK) on päättänyt lajiliittojen koulutuksen kehittämishankkeista kaudelle 2009–2010.

Suurimman hankerahan, 28 000 euroa, sai viiden kamppailulajin yhteishanke, jossa keskitytään valmentajien osaamisen kehittämiseen erityisesti nuorten sekä tyttöjen ja naisten valmennuksessa.  Hankkeessa mukana olevat lajit (judo, karate, nyrkkeily, paini ja taekwondo) tulevat syventämään yhteistyötään ja jakamaan valmennusosaamistaan myös muun muassa yhteisten kouluttajien avulla.

"Terve urheilija on menestyvä kamppailija" -hanke starttaa lähiaikoina. Mukaan koulutukseen on hakenut useita taekwondo-valmentajia.