Liikesarjojen MM-kilpailut 29.-31.7.2011 - Närhi finaaliin

25.7.2011

Roosa Närhi saavutti finaalipaikan kovatasoisessa naisten Senior1-sarjassa (19-30 -vuotiaat) sijoittuen kahdeksan parhaan urheilijan joukkoon. Jarkko Mäkinen voitti ylempien toimihenkilöiden kutsukilpailun!

Ensimmäisenä kilpailupäivänä tulessa olivat Noora Hautasuo (junior tytöt), Frans Salmi (junior pojat), Marco Halonen (master1 miehet), sekä vanhemmat parit (Ilja Patrikainen ja Adina Anghelescu-Hakala). Hautasuo, Salmi ja Halonen kilpailivat ensimmäistä kertaa MM-tasolla. Kaikki kolme karsiutuivat jatkosta hyvistä suorituksista huolimatta. Patrikainen ja Anghelescu-Hakala etenivät suoraan semifinaaliin sijoittuen sijalle 10.

Odotukset olivat kovat toiselle kilpailupäivälle ja Närhen finaalipaikka erittäin kovatasoisessa sarjassa oli upea saavutus! Finaalissa pieni horjahtelu jätti Närhen kahdeksannelle sijalle. Toisena kilpailupäivänä lavalla oli myös Olli Siltanen (senior1 miehet), joka eteni vaivatta karsintakierrokselta semifinaaleihin. Siltasen vauhti ei kuitenkaan riittänyt vielä finaaliin asti. Varpu Järvinen (master2 naiset) sijoittui semifinaalin neljänneksitoista. Siltanen ja Närhi kilpailivat lisäksi nuorempien parien sarjassa ja loistoesitykset veivät parin semifinaaliin asti, eikä finaalipaikkakaan ollut kovin kaukana. Parin lopullinen sijoitus oli 11.

Suomen Taekwondoliiton pääsihteeri Jarkko Mäkinen osallistui lisäksi maailman taekwondoliiton kutsukilpailuun, jäsenliittojen ylemmät toimihenkilöt kilpailivat keskenään. Mäkinen voitti sarjan ja samalla Suomi sai huomattavaa mediajulkisuutta muiden osallistujamaiden keskuudessa! Useat venäläismediat haastattelivat Mäkistä tämän vastaanotettuaan komean kultapystin.

---------

6th World Taekwondo Poomsae Championships

Liikesarjamaajoukkue on matkalla kohti Vadivostokia, jossa käydään ensi viikonloppuna MM-kilpailut. Kilpailuihin osallistuu lähes 600 urheilijaa yhteensä 52 eri maasta.

Suomen joukkueessa on 10 urheilijaa ja 3 valmentajaa/huoltajaa. Joukkueen esittely on TÄSSÄ.