Liikesarjojen SM-liigan kolmas osakilpailu käyty

21.2.2010

Liikesarjojen SM-liigan kolmas osakilpailu on käyty. Kiitos Lohjan Taekwondoseuralle ansiokkaista järjestelyistä. Uusien harrastajakilpailijoiden lisäksi Lohjalla nähtiin ilahduttavia haastajia myös SM-liigassa. Lohjan kilpailuiden tulokset löytyvät Suomen Taekwondoliiton tulos-sivustolta. Myös liikesarjojen SM-liigapisteet on laskettu ja tilastot löytyvät niinikään Suomen Taekwondoliiton sivuilta.

Junior pojissa oli peräti kaksi uutta kilpailijaa: Lohjan Taekwondoseuran Frans Salmi, sekä Budokwai / TTT:n Miika Suhonen. Frans menestyi hienosti saavuttaen pronssia jättäen Miikan niukasti neljännelle sijalle. Olli Siltanen (Budokwai / TTT) pitää tiukasti johtoasemaa junior pojissa, mutta muista sijoituksista tullaan varmasti käymään tiukkaa taistelua kakkospaikkaa pitävän Roope Seppälän (Tampere Kumgang), Frans Salmen, sekä Miika Suhosen välillä.

Junior tytöissä Taekwondo Lahden Mari Parviainen kasvatti johtoasemaansa, Annika Autosen (Tampere Keumgang) kiilattua liigakakkoseksi ohi Herttoniemen Vera Lundanin.

Senior1 naisissa Terhi Lahtinen on yhä sarjajohdossa, mutta Budokwain Roosa Närhi tulee kovaa takaa ja kaventaa piste-eroa kovaa vauhtia. Triin Saviauk pitää kolmatta sijaa Senior1 naisten sarjassa.

Heikki Liukkonen (Budokwai / TTT) jatkaa voittoputkeaan Senior1 miehissä ja piste-ero toisena tulevaan Aki Haapioon on jo 11 pistettä. Lohjalla kolmanneksi sijoittunut Mukwan Jyväskylän Jarno Heinonen hätyyttelee kolmatta sijaa pitävää Erik Sandströmiä (Vihti-Nummela Mudo Taekwondo).

Mukwanin Riitta Hurmerinta ja Tampere Kumgangin Nora Mikkelinen vuorottelevat osakilpailuvoittojen kanssa Senior2 naisten sarjassa. Tällä hetkellä Riitta pitää johtoasemaa, mutta seuraavat kaksi osakilpailua tulevat ratkaisemaan kuka Senior2 naisten kultapokaalin tulee viemään.

Senior2 miehissä Jarkko Mäkinen (Budokwai / TTT) alkaa olla jo erittäin vahvasti SM-liigan voitossa kiinni kolmella osakilpailuvoitoillaan. Mukwanin Ilja Patrikainen seuraa perässä kakkosena ja Toni Germano pitää liigassa kolmannen sijansa, vaikkei Lohjalla kilpaillutkaan. Kolmannen sijan Lohjalla nappasi ensikertaa liigassa kilpaillut Nurmijärvi Hwarangin Diego Armenadáriz. Senior2 miehissä nähtiin Diegon lisäksi toinenkin ilahduttava väripilkku kun Helsingin Taekwondoseuran pääopettaja Henri Nordensvan kävi väläyttämässä osaamistaan liikesarjakentillä!

Master sarjassa nähtiin niinikään uusi kilpailija: Lohjan Taekwondoseuran Markku Vuorikoski. Markku sekoitti mastereiden pakkaa ottamalla heti debyyttikilpailustaan kolmannen sijan! Adina Anghelescu-Hakala (Herttoniemi) on sarjassa selkeä ykkönen. Ja yhtä selkeästi kakkossijaa pitää Kokemäen Varpu Järvinen.

Parisarja ei tuonut mukanaan yllätyksiä. Roosa Närhi Närhi & Olli Siltanen -kokoonpano on selkeä ykkönen. Kakkosena Riitta Hurmerinta & Jarno Heinonen ja kolmatta sijaa pitää Adina Anghelescu-Hakala & Ilja Patrikainen.

Ryhmäsarjaan kaivattaisiin kovasti haastajia Liukkonen & Haapio & Haapio -kokoonpanolle. Lohjan osakilpailu jäi ryhmältä väliin, mutta sarjan liigatilanteeseen

poissaolo ei vaikuttanut millään tavalla.

***

Tuomaripula oli tosiasia myös Lohjan kilpailuissa ja toivonkin, että kaikki seurat tarkastavat rivinsä, josko seurastanne löytyisi sopivia henkilöitä liikesarjojen tuomarikoulutukseen. Seuraava koulutus tapahtuu Turun liikesarjatapahtuman yhteydessä 13.3. Lisätietoja tapahtumasta: http://www.taekwondo.fi/foorumi/viewtopic.php?f=7&t=3609.

***

Seuraava osakilpailu järjestetään Raumalla 10.4. Parin kuukauden tiukka treeniputki ja Raumalla nähdään!

Liigatilastot:

Lohjan tulokset: