Liikesarjojen uudet maajoukkuevalmentajat valittu

2.9.2022

Liikesarjamaajoukkueen uudeksi päävalmentajaksi on valittu Essi Labart ja nuorisovalmentajaksi Olli Siltanen. Uudet maajoukkuevalmentajat aloittavat tehtävissään heti syyskuun alusta.

Maajoukkuevalmentajien tehtävänä on liikesarjamaajoukkueen valmentamisen suunnitelu, kehittäminen ja toteuttaminen, maajoukkueen valmentaminen kansainvälisissä kilpailuissa ja maajoukkuekriteerien ja arvokilpailujoukkueiden esittäminen liiton hallitukselle. Kokonaisvastuu maajoukkueen toiminnasta on päävalmentajalla, nuorisovalmentajan tehtävänä on keskittyä erityisesti kadetti- ja juniori-ikäisten urheilijoiden valmennukseen.

Essi Labart (29) on kokenut liikesarjakilpailun koko kirjon maajoukkueurheilijana, valmentaja ja kansallisena tuomarina. Koulutukseltaan hän on fysioterapeutti AMK ja eläinfysioterapeutti. Taekwondossa hänellä on 4. dan -vyöarvo. Labartin vahvuutena valmentajana ovat yksilön ominaisuuksien huomioiminen sekä kyky auttaa urheilijaa tunnistamaan ja kehittämään vahvuuksiaan.

Olli Siltanen (30) on hänkin kokenut liikesarjatekijä niin arvokilpailumitalistina, valmentajana kuin kansallisena tuomarina. Koulutukseltaan filosofian maisteri (teoreettinen fysiikka) Siltanen omaa taekwondonssa 4. dan -vyöarvon. Hän pitää korkealla jalustalla puhdasta perustekniikkaa ja uskoo, että nuori liikesarjaurheilija voi menestyä sekä nyt että tulevaisuudessa vahvalla perusosaamisella.

Yhteensä liikesarjamaajoukkueen valmentajien tehtäviin haki viisi henkilöä. Liiton hallitus teki päätöksen valinnoista kokouksessaan keskiviikkona 31.8.2022.