Liikesarjojen valmennusjärjestelmä entistä selkeämmäksi

7.9.2018

Valmennuskeskuksen liikesarjojen vastuuvalmentajan tehtävä on yhdistetty liikesarjojen maajoukkuevalmentajan tehtävään. Marco Halonen jatkaa maajoukkuevalmentajana ja johtaa jatkossa Turussa sijaitsevan Taekwondoliiton valtakunnallisen valmennuskeskuksen liikesarjavalmennusta. Näin vältetään turha päällekkäisyys ja tarjotaan urheilijoille selkeä valmennuksellinen kokonaisuus.

Maajoukkuevalmennus ja valmennuskeskustoiminta eivät ole erillisiä pyrkimyksiä, vaan samaa toimintaa. Edelleen järjestetään muutakin maajoukkuetoimintaa (leirit, kilpailumatkat, jne.) ja maajoukkueurheilijoita harjoittelee muuallakin kuin valmennuskeskuksessa, mutta muutoksella halutaan viestiä, että Taekwondoliitolla on tarjota päivittäisharjoittelua tehostava reitti niille urheilijoille, jotka haluavat sitä käyttää.

Käytännössä muutos tarkoittaa sitä, että Porissa asuva Marco Halonen vastaa  valmennuskeskuksessa olevien liikesarjaurheilijoiden harjoittelun suurista linjoista (jaksotus, teemat). Hän myös vierailee säännöllisesti ohjaamassa harjoituksia. Seuraava tavoite on marraskuussa Taipeissa käytävät MM-kilpailut, jota kohti valmennus ohjelmoidaan. Marco osallistuu konkreettisesti valmennukseen erikseen sovittavina lauantaipäivinä, muulloin harjoitukset ovat Jarkko Mäkisen ja Olli Siltasen ohjaamia.

HUOM! Kaikki maajoukkueeseen kuuluvat tai sinne pyrkivät liikesarjaurheilijat ovat tervetulleita joka lauantai valmennuskeskukseen treenaamaan ilman erillisiä maksuja. Vastaava käytäntö on toiminut ottelussa jo vuosia hyvillä kokemuksilla.