Lisenssimäärä edelleen kasvussa

5.6.2009

Seurojen välillä suuria eroja

Suomen Taekwondoliiton harrastajat ovat hankkineet kaudella 2008-2009 yhteensä 1581 lisenssiä. Tarkka seurakohtainen lisenssitilasto löytyy TÄSTÄ. Suurimmat lisenssimäärät ovat seuraavilla seuroilla: Budokwai/Taekwondo Team Turku (142 lisenssiä), Lohjan Taekwondoseura (92 lisenssiä) ja Mansen Taekwondo (87 lisenssiä).

Useimmissa jäsenseuroissa lajilisenssin asema on vakiintunut ja kaikki seuran harrastajat opastetaan hankkimaan lisenssi. Jäsenseurat näyttävät tällä hetkellä jakautuvan tasaisesti kolmeen ryhmään lisenssimäärien perusteella:

1) vähintään 30 henkilöä, joilla on lisenssi

2) 10-29 henkilöä, joilla on lisenssi

3) alle 10 lisenssin hankkinutta.

Lisenssikauden 2009-2010 tavoite on, että viimeisessä ryhmässä ei olisi yhtään seuraa ja että mahdollisimman moni seura yltäisi vähintään 30 lisenssiin. Vaikka lisenssin hankintahinta on edullinen yksittäisen harrastajan kohdalla (15-60 eur), niin lisenssien kokonaistuotto ratkaisee merkittävällä tavalla Taekwondoliiton toimintaedellytyksiä. Jokaisen panos on siis tärkeä rakennettaessa kaikkien yhteistä elinvoimaista Taekwondoliittoa!