Mitalisuora Euroopan seuramestaruukilpailuista

23.11.2020

Inari Susiluoto (vas.), Aina Kirtselis ja Jenna Rämö mitaleineen. Kuva: Merja Nurmi

Suomalaisille taekwondourheilijoilla oli menestyksekäs viikonloppu Kroatian Zagrebissa järjestetyssä 8th Open European Club Championshipissä. Suomen kuusi nuorta ottelijaa otti mukaansa yhteensä neljä mitalia.

Kirkkaimman, kultaisen mitalin nappasi Aina Kirtselis (Taekwondo Nurmijärvi) lasten alle 33-kiloisissa. Ensimmäisessä ottelussa kaatui Kroatian Viktoria Varga pistein 3-0, toisessa saman maan Petra Cirjak ja finaalissa niinikään kroatialainen Arina Dorbolo 8-6.

Inari Susiluoto (Helsingin Taekwondoseura) otteli hopealle kadettien alle 37-kiloisissa. Ensimmäisessä ottelussaan Susiluoto voitti Serbian Lenka Mihailovicin piste-erolla ennen täyttä otteluaikaa. Toisessa ottelussa Saksan Johanna Rommel kaatui pistein 28-23. Finaaliottelussa Espanjan Sofia Garcia Marquina oli parempi pistein 3-22, mutta hopeamitali avasi Susiluodolle henkilökohtaisen kiintiöpaikan kadettien EM-kilpailuihin.

Jenna Rämö (Porvoon Taekwondo) otteli pronssia kadettien alle 33-kiloisissa. Ensimmäisessä ottelussaan Rämö voitti Ukrainen Yaryna Kostyukin pistein 41-28. Sitten kilpailunjärjestäjä keskeytti kilpailut lauantailta, ja Rämö pääsi jatkamaan semifinaaliotteluun vasta sunnuntaina. Ottelu päättyi serbialaisen Masa Nesicin voittoon pistein 4-24.

Pronssimitalin sai myös Otto Susiluoto (Helsingin Taekwondoseura), joka pääsi arvonnassa suoraan nuorten alle 45-kiloisten semifinaaliin, mutta joutui tunnustamaan bulgarialaisten vastustajan tällä kertaa paremmaksi.

Viidensille sijoille ylsivät Inka Ravaska (Porvoon Taekwondo) nuorten alle 52-kiloisissa ja Jimi Halenius (Porvoon Taekwondo) nuorten alle 73-kiloisissa.

Suomen Taekwondoliitto onnittelee urheilijoita hienosta menestyksestä!