Muutoksia U15- ja U18-ottelumaajoukkueiden minimikriteereihin

24.3.2020

Muutoksia U15- ja U18-ottelumaajoukkueiden minimikriteereihin vuoden 2020 arvokisojen osalta

Keskiviikkona 11.3. pandemiaksi julistettu COVID-19 Koronavirus on johtanut maailmanlaajuisesti monien urheilutapahtumien peruuntumisiin. Tämä on näkynyt myös muutoksina ja peruuntumisina kansainvälisissä taekwondokilpailuissa.

Koska matkustaminen ei ole juuri nyt terveyden vuoksi suositeltavaa, eikä kisojen järjestymisistä ole taetta, maajoukkuevalmennus on reagoinut tilanteeseen muuttamalla U15- ja U18- maajoukkueiden minimikriteeristöä vuoden 2020 arvokilpailuiden osalta.

Muutokset eivät kuitenkaan vaikuta urheilijoiden keskinäisen paremmuuden ratkaisemiseen, vaan urheilijoiden välisessä valinnassa käytetään olemassa olevaa kriteeristöä (linkki)

U15- ja U18- arvokilpailuihin osallistumisen minimikriteerit määrittyvät vuonna 2020 tapauskohtaisen harkinnan mukaan. Päätöksen tekevät oman ikäryhmän maajoukkuevalmentajat yhteistyössä muiden ikäluokkien maajoukkuevalmentajien kanssa. Tapauskohtainen harkinta koskee vain niitä urheilijoita, joilla aiemmat minimikriteerit eivät tule täyteen.

Haku kyseisiin arvokilpailuihin tapahtuu täyttämällä arvokilpailuhakemus liiton sivuilta (linkki). Jos aikaisempi minimikriteeri ei täyty urheilijan kohdalla, tulee hakemukseen liittää vapaasti muotoiltu teksti, jossa vastataan seuraaviin kysymyksiin:

-        Miksi kyseisen urheilijan tulisi päästä osallistumaan haettaviin arvokilpailuihin?

-        Minkälaiset tavoitteet urheilijalla on kyseisten arvokilpailuiden suhteen?

-        Millä keinoilla valmistautumisessa kilpailuiden tavoitteisiin pyritään pääsemään? (esim. harjoittelu, kilpaileminen, muut toimet)

Suosittelemme tekemään hakemuksen liitteen urheilijan ja henkilökohtaisen valmentajan yhteistyössä.