Nuorten TALENT-ohjelmaan valittiin 53 lahjakkuutta

3.10.2013

Suomen Taekwondoliitto järjesti nuorten maajoukkuekatsastuksen torstaina 3.10.2013 valmennuskeskuksen tiloissa Turussa. Kaikki paikalla olleet ja yksi ulkomailla ollut urheilija nimettiin Taekwondoliiton TALENT-ohjelmaan. Onnittelut!

Juniorien maajoukkueeseen voivat pyrkiä 1999-1997 syntyneet. Ehdokkaita juniorien maajoukkueryhmään on yhteensä 25. Urheilijat edustavat 11 eri seuraa.

Kadettien maajoukkueeseen voivat pyrkiä 2002-2000 syntyneet. Ehdokkaita kadettien maajoukkueryhmään on yhteensä 28. Urheilijat edustavat 14 eri seuraa.

Ohjelmassa oli fyysisen suorituskyvyn testejä, haastatteluja ja lajitaidon arviointia. Katsastuksen tarkoituksena oli kartoittaa potentiaaliset maajoukkue-ehdokkaat, joista muodostetaan vuoden loppuun mennessä kadettien ja juniorien maajoukkueryhmät. Maajoukkueryhmät koostuvat molemmissa ikäryhmissä A-maajoukkueesta ja B-maajoukkueesta. Varsinaiset edustusjoukkueet vuoden 2014 arvokilpailuihin valitaan myöhemmin A-maajoukkueen jäsenistä.

Lisätietoa maajoukkuetoiminnasta ja valintakriteereistä tulee viikon kuluessa, joten seuraa uutisointia!