OKM:n urheilija-apuraha kahdelle taekwondokilpailijalle

3.3.2017

Opetus- ja kulttuuriministeri Sanni Grahn-Laasonen on jakanut 1 096 000 euroa verovapaata urheilija-apurahaa 140:lle kesälajien urheilijalle.

Apurahaa myönnettäessä huomioidaan urheilijan kansainväliset näytöt sekä huomioidaan urheilijan tulos- ja menestyskehitys suhteessa lajin kansainväliseen tasoon ja kehitykseen. Arvioinnissa otetaan huomioon lajien erityispiirteet, kansainvälinen arvostus ja taso, paralympialajeissa myös eri kilpailuluokkien taso sekä kilpailuihin osallistuvien maiden sekä sarjoihin osallistuvien urheilijoiden määrä.

Apurahan saamisen edellytyksenä on se, että urheilijalla on henkilökohtainen valmentaja tai valmennustiimi ja lajilla on kansainvälisiin arvokilpailuihin valittu maajoukkue. Lähtökohtaisesti apurahan saaminen edellyttää urheilijan kuulumista lajiliiton maajoukkue- ja valmennusjärjestelmän piiriin. Apurahapäätökset tehdään kuitenkin vuosittain valtion talousarvion rajoissa.

Taekwondon piiristä apurahan sai kaksi urheilijaa:

Suvi Mikkonen 10 000 €
Jenna Partanen 5 000 €

Suomen Taekwondoliitto onnittelee Suvia ja Jennaa apurahasta!

OKM:n tiedote: http://minedu.fi/artikkeli/-/asset_publisher/yli-miljoonaa-euroa-apurahoina-140-kesalajien-urheilijalle