Olympiakomitea tutustui Project 2012:n toimintaan

9.3.2011

Suomen Olympiakomitean valmennuksen johtaja Kari Niemi-Nikkola ja kamppailulajien erikoisasiantuntija Pasi Sarkkinen vierailivat tiistaina 8.3.2011 Suomen Taekwondoliiton valmennuskeskuksessa Helsingissä.

Vierailu alkoi parituntisella keskustelutilaisuudella, jossa olivat läsnä Olympiakomitean edustajien lisäksi projektin valmentajat Jesus Ramal ja Carlos Fernandez, projektin johtaja Sampo Pajulampi, Taekwondoliiton puheenjohtaja Markku Murto, Taekwondoliiton pääsihteeri Jarkko Mäkinen, Taekwondoliiton nuorisovastaava Tiiu Tuomi sekä projektin urheilijat Suvi Mikkonen, Juho Kostiainen ja Teemu Heino. Keskustelun aikana käytiin läpi projektin keskeiset sisällöt, tähänastiset saavutukset sekä erityisesti ne askelmerkit, joiden kautta joukkue saadaan parhaaseen mahdolliseen kuntoon olympiakarsintoihin.

Keskustelujen jälkeen olympiaehdokkaat harjoittelijat yhdessä muiden valmennuskeskusurheilijoiden kanssa projektivalmentajien johdolla. Aiheena oli korkean intensiteetin sparraus, joka näytti vauhdikkuudellaan tekevän postiivisen vaikutuksen olympiakomitean edustajiin.