Osallistumisoikeus omaa ikäluokkaa ylempään ikäluokkaan ja sääntölinjauksia

29.5.2017

Ottelutuomarivaliokunta on 22. toukokuuta kokouksessaan päättänyt tarkentaa poikkeusluvalla haettavaa osallistumisoikeutta ylempään ikäluokkaan seuraavasti:

"Kilpailija voi hakea poikkeuslupamenettelyllä osallistumisoikeutta omaa ikäluokkaansa yhtä ylempään ikäluokkaan taulukon 1 mukaisesti. Vastuu kilpailijan osallistumisesta ylempään ikäluokkaan on yhteisvastuullisesti kilpailijan huoltajalla ja valmentajalla. Poikkeuslupa on anottava kalenterivuosittain.
Poikkeuslupailmoitukset ovat välittömästi hyväksyttyjä ja lupa kilpailemiseen on heti urheilijalla anotussa sarjassa, kun ilmoitus on lähetetty siinä vaadituin tiedoin lomakkeessa mainittuun osoitteeseen. Lomake löytyy liiton materiaalisalkusta.
Liitto voi perustellusta syystä hylätä poikkeuslupahakemuksen. Kilpailijan osallistumisoikeus voidaan yksittäisessä kilpailussa evätä kilpailun Juryn päätöksellä mikäli Jury katsoo, että kilpailijalla ei ole edellytyksiä kyseiseen sarjaan."

Osallistumisoikeuden rajaus yhtä ylempään ikäluokkaan ei koske otteluliigaa vuonna 2017, mikäli kyseinen ottelija on osallistunut kyseiseen sarjaan ennen tätä muutosta.

WTF on 10.5.2017 täsmentänyt ottelusääntöjen linjauksia mm. koskien pisteiden mitätöintiä kielletyn teon jälkeisestä pistesuorituksesta.

Päivitetyt ottelusääntöjä täydentävät määräykset ja WTF:n uusimmat sääntölinjaukset löytyvät materiaalisalkusta.

Ottelutuomarivaliokunta