Ottelukilpailuissa A1-liigasta takaisin B1-liigaan

15.3.2011

Kilpailuvaliokunta on päättänyt siirtyä ottelukilpailuissa A1-liigasta takaisin B1-liigaan. Päätös tehtiin, koska iästä johtuva taso- ja voimaero 14- ja 20-vuotiaiden välillä oli liian suuri lisäten tarpeettomasti loukkaantumisriskiä.

Muutos sarjoihin tapahtuu välittömästi.

B1-liigassa eli nuorten liigassa käytetään WTF:n nuorten olympiapainoluokkia. Käytettävät painoluokat on esittetty Ottelusääntöjä täydentävissä määräyksissä (päivitetty 15.3.2011).

A1-liigassa ansaitut liigapisteet siirtyvät kilpailijoiden mukana seuraavasti:
1) Jos ottelija jatkaa vain B1-liigassa, pisteet siihen sarjaan, jossa hän ottelee. Jos hän siirtyy kahdesta sarjasta kahteen sarjaan, siirretään raskaamman pisteet raskaampaan ja kevyemmän kevyempään. Jos hän siirtyy kahdesta yhteen sarjaan, korkeammat pisteet siirtyvät. Jos hän siirtyy yhdestä kahteen sarjaan, pisteet siirtyvät kevyempään sarjaan.
2) Jos ottelija jatkaa vain R1-liigassa, pisteet siirtyvät sinne yllä esitetyllä tavalla.
3) Jos ottelija jatkaa sekä B1- että R1-liigassa, pisteet siirtyvät vain B1-liigaan yllä esitetyllä tavalla.

Mikäli sarjoista toiseen siirtyminen aiheuttaa ongelmia, lähettäkää sähköpostia ottelutuomarijaoksen puheenjohtajalle Tatu Iivanaiselle, niin kilpailuvaliokunta käsittelee ongelmat tapauskohtaisesti.