Ottelumaajoukkueeseen haku

22.7.2012

Ottelumaajoukkueeseen haetaan urheiljoita, jotka ovat kiinnostuneita ottelutaekwondosta, ja ovat valmiita kilpa- ja huippu-urheiluun tähtäävään harjoitteluun.

Taekwondourheilijan ominaisuuksia ovat mm. itseluottamus, määrätietoisuus ja pitkäjänteisyys. Fyysisiltä ominaisuuksilta vaaditaan mm. monipuolista kestävyyttä, nopeutta ja lajitaitoa.

Maajoukkue koostuu kaikissa ikäluokissa (kadetit, juniorit ja aikuiset) A- ja B-ryhmästä. A-maajoukkueryhmän jäsenten tavoitteena on pyrkiä edustamaan Suomea arvokilpailuissa ja B-maajoukkueryhmän tavoitteena on kehittää kansainvälisen tason urheilijoita ja ylläpitää kansallista kilpailutoimintaa. A-maajoukkueeseen valittujen tulee osallistua vähintään maajoukkueleirityksiin ja näyttökilpailuiksi nimettyihin ulkomaankilpailuihin. B-maajoukkueeseen valittujen tulee osallistua vähintään maajoukkueleirityksiin, kotimaankilpailuihin ja vähintään yhteen ulkomaankilpailuun vuoden aikana.

Kadettien ja nuorten maajoukkuetoimintaan ehtii vielä pikaisesti mukaan, jotta tarvittavat maajoukkueleiri- ja kilpailunäytöt pystyy arvokilpailujen valintoihin mennessä antamaan. Keväällä maajoukkueen ulkopuolella annetut näytöt otetaan uusille hakijoille mukaan, mikäli ne ovat arvokilpailuvalintojen aikavälin sisällä.

Vuoden 2012 arvokilpailuja varten nimetään seurantaryhmät syyskuussa Polish Openin jälkeen.

Maajoukkueeseen hakeutuminen tapahtuu liiton internetsivuilta löytyvällä hakemuksella. Sen liitteeksi tulee toimittaa pitkän tähtäimen harjoitussuunnitelma, voimassaoleva kausisuunnitelma, vapaamuotoinen selvitys harjoittelun toteutumisesta edellisen vuoden ajalta, josta tulee näkyä fyysisten, teknisten ja taktisten ominaisuuksien harjoitteleminen sekä ulkomaankilpailujen tulokset kuluneelta vuodelta. Hakemus liitteineen toimitetaan sähköpostilla päävalmentajalle. Maajoukkuehakemus toimitetaan sähköpostilla päävalmentajalle.

Lisätietoja: päävalmentaja Eero Viinikainen, eero.viinikainen(at)pp.inet.fi, p.040 770 9798