Ottelun arvokilpailujoukkueiden hakuaikataulu

21.2.2022

Valinnat joukkueisiin tehdään voimassa olevien valintakriteerien mukaisesti.

Joukkueeseen hakeminen tapahtuu täyttämällä arvokilpailuhakemus ja lähettämällä se oman ikäluokan maajoukkuevalmentajille alle olevien aikataulujen mukaisesti.

Aikuiset

Vuoden 2022 aikuisten arvokisat ovat tämän hetken tiedon mukaan EM-kilpailut toukokuussa Manchesterissa ja MM-kilpailut marraskuussa Meksikossa. Lisäksi Kiinan pitäisi järjestää kesä-heinäkuun taitteessa Universiadit opiskelijoille.

• EM-kilpailuihin haku 18.3. mennessä ja viimeinen näyttökisa  6.-8.4. Ukraina Open
  • Universiadeihin haku 18.4. mennessä ja viimeinen näyttökisa 27.-29.5. Austrian Open
  • MM-kisoihin haku 1.9. mennessä ja viimeinen näyttökisa 30.9.-2.10. Albania Open

U21-ikäluokan EM-kilpailut on merkitty käytäväksi 6.-9.10. Albaniassa. Niihin pyrkivien haku 1.8. mennessä ja viimeinen näyttökisa on 26.-28.8. Tallinn Open.

Nuoret ja kadetit

Vuoden 2022 juniorien (U18) ja kadettien (U15) ottelun maailmanmestaruuskilpailut järjestetään Bulgariassa, Sofiassa. Kadettien kilpailujen ajankohta on 28.-31.7.2022 ja juniorien 2.-7.8.2022.

Arvokilpailuhakemukset oman ikäluokan maajoukkuevalmentajille 25.5. mennessä.

Viimeinen haussa huomioitava kilpailu on Austrian Open 28.-29.5. Kriteeristöä noudattaen valinta tehdään huomioiden G-kilpailut* yksi vuosi valintapäivästä (1.6.) taaksepäin.

Ensimmäiset nimeämiset joukkueeseen tehdään valmentajien esityksellä liiton hallituksen kokouksessa 1.6. Tämän jälkeen joukkuetta voidaan täydentää tyhjien painoluokkien osalta hakeneiden kesken mikäli minimikriteerit täyttyvät kesäkuun 2022 aikana. Jo valittuja urheilijoita ei voida tässä vaiheessa enää syrjäyttää.

*G-kilpailuiden yhteydessä järjestettävät kadettien/juniorien kilpailut (esim. Polish Open Youth Tournament)