Pääsiäisleiri onnistui yli odotusten

1.4.2018

Valmennuskeskuksen organisoima ottelun pääsiäisleiri keräsi yhteensä 85 harjoittelijaa eri puolilta Suomea. Leiri toimi myös alle 18-vuotiaiden maajoukkueen viimeistelyleirinä ennen nuorten olympiakarsintaa ja MM-kilpailuja, jotka käydään 6.-13.4. Tunisiassa. Joukkueeseen kuuluvat Ida Tammila (BudokwaiTaekwondo), Noora Rannikko (Yong Taekwondo), Michael Rautsala (Budokwai Taekwondo) ja Valtteri Väänänen (Action Sport Center).

Leirin ohjauksesta vastasivat valmennuskeskuksen vastuuvalmentaja Jarkko Mäkinen, liiton valmennuspäällikkö Eero Viinikainen sekä takavuosien huippuottelija Mika Tarhanen. Ohjaajat painottivat toisaalta perusasioiden tärkeyttä ja toisaalta korostivat ajankohtaisten muutosten tuntemisen tärkeyttä.

Leirin aikana ehdittiin seitsämän lajiharjoituksen ohella pitää myös kolme luentotyyppistä sessiota,  joista yhdessä myös urheilijoiden vanhemmilla oli keskeinen rooli. Lisäksi Simo Siltanen suoritti kymmeniä omaan gradu-tutkimukseensa liittyviä potkumittauksia, joissa leiriläiset saivat toimia koehenkilöinä. Leirin ruokaluista vastasi Budokwai Taekwondon talkootiimi Tuija Soini-Jalosen ja Jyrki Jalosen johdolla.

Kiitos kaikille leirin onnistumisesta!