Puhtaasti paras -verkkokoulutus pakolliseksi maajoukkueille

20.6.2019

Suomen Taekwondoliiton hallitus on päättänyt kokouksessaan 19.6.2019 velvoittaa kaikki National Team Finland (maajoukkue) ja Team Finland (muu liiton joukkue) -nimillä kilpailuihin lähetettävät joukkueen jäsenet (ml. urheilijat, valmentajat, joukkueenjohtajat, huoltajat ja muut akkreditoitavat) suorittamaan Suomalaisen urheilun eettinen keskus SUEKin Puhtaasti paras -verkkokoulutuksen. Tästä eteenpäin liiton toimisto ei ilmoita kilpailuihin ketään sellaista, jolla on koulutus suorittamatta.

Puhtaasti paras on kännykällä, tabletilla tai tietokoneella suoritettava itseopiskelupaketti, joka antaa tietoa antidopingasioista. Koulutuksen voi suorittaa kuka tahansa, joten liitto suosittelee sitä myös kaikille kotimaisiin kilpailuihin osallistuville urheilijoille sekä heidän valmentajilleen ja vanhemmilleen. Koulutuskokonaisuuden suorittamiseen kuluu alle tunti.

Suomen Taekwondoliiton hallitus otti vastaan Suomen Nyrkkeilyliiton johtokunnan haasteen suorittaa koulutus. Taekwondoliiton hallitus haastaa myös kaikki liiton valiokuntien jäsenet suorittamaan koulutuksen.

Pääset suorittamaan koulutuksen osoitteessa https://puhtaastiparas.fi/