Sääntömääräisen syyskokouksen päätökset

28.11.2016

Suomen Taekwondoliiton syyskokous pidettiin Valion auditoriossa Turussa sunnuntaina 27.11.2016. Edustettuina oli yhteensä 41 seuraa (63 %) liiton 65 jäsenseurasta, joilla oli käytössään 97 ääntä (73 % mahdollisesta äänimäärästä). Edustettuina olleiden seurojen määrä ja suhteellinen osuus ovat ilmeisesti korkeimmat ainakin 2000-luvulla.

Kokouksen puheenjohtajaksi valittiin Iiro Suorela, sihteeriksi Tatu Iivanainen ja pöytäkirjan tarkastajiksi sekä ääntenlaskijoiksi Jouni Kaarakainen ja Kari Aronen.

Kokous päätti, että vuonna 2017 hallituksen jäsenille ei makseta palkkioita, kuten ei ole ennekään ollut tapana.

Puheenjohtajavaali muodostui jännitysnäytelmäksi. Kannatuspuheenvuorojen ja ehdokkaille esitettyjen kysymysten jälkeen äänestyksessä liiton puheenjohtajaksi nelivuotiskaudelle valittiin Iiro Suorela (Taekwondo Nurmijärvi) 49 äänellä. Vastaehdokas Kari Sirviö (Vihti-Nummela Mudo Taekwondo seura) sai 48 ääntä.

Hallituksen kooksi ensi vuodelle päätettiin äänestyksen jälkeen 1+8 eli puheenjohtaja ja kahdeksan jäsentä. Voittanut ehdotus sai 64 ääntä, vastaehdotus 1+7 sai 33 ääntä.

Koska hallituksen jäsenistä kolmivuotiskautta oli jäljellä vielä Sauli Gladilla (Naantalin Taekwondo), Mikael Nurisalolla (Tampereen Kumgang Taekwondo), Erik Pohjosella (Yong Taekwondo), Kari Sirviöllä (Vihti-Nummela Mudo Taekwondo seura), Tuija Soini-Jalosella (Budokwai Taekwondo) ja Elina Strandmanilla (Budokwai Taekwondo), hallitukseen valittiin kaksi ihmistä lisää kolmivuotiskaudelle. Äänestyksessä jatkokaudelle pääsi Janne Puputti (Turun Taekwondo) 47 äänellä ja uutena jäsenenä hallitukseen nousi Minna Saario (Vihti-Nummela Mudo Taekwondo seura) niinikään 47 äänellä. Hallituksen ulkopuolelle jäivät Mira Saarinen (Budokwai Taekwondo) 38 äänellä, Heikki Liukkonen (Taekwondourheilijat 2011) 27 äänellä ja Vesa Suomalainen (Mudo Lohja) 8 äänellä.

Hallituksen esitykset sääntömuutoksiksi hyväksyttiin yksimielisesti sillä muutoksella, että niihin lisättiin liiton hallitukselle mahdollisuus muodostaa kurinpitovaliokunta siinä tapauksessa, ettei kamppailulajiliittojen yhteinen kurinpitovaliokunta syystä tai toisesta pysty käsittelemään kurinpitoasiaa. Yhteisen kurinpitovaliokunnan lisäksi muutettiin sääntöjä ansiomerkkien myöntämisen osalta. Sääntömuutokset vaativat vielä toisen liittokokouksen hyväksynnän, jotta ne tulevat voimaan.

Kamppailulajiliittojen yhteiset kurinpitomääräykset hyväksyttiin yksimielisesti sellaisinaan. Kokousedustajat kehuivat esitystä yhteisestä kurinpitovaliokunnasta.

Hallituksen esitykset liiton strategiaksi vuosille 2017-2020 ja toimintasuunnitelmaksi 2017 hyväksyttiin keskustelun jälkeen pienin muutoksin. Talousarvio vuodelle 2017 hyväksyttiin yksimielisesti sellaisenaan.

Lisäksi päätettiin yksimielisesti, että liiton varsinaisten jäsenten liittymis- ja jäsenmaksu vuonna 2017 on 375 €, kannatusmaksuista päätetään tapauskohtaisesti, tilintarkastajien palkkiot määräytyvät laskutuksen mukaan, tilintarkastajaksi valittiin Matti J. Mäkinen (HTM) Tiliextra Oy:stä ja että liitto ei jaa avustuksia jäsenilleen.

Kokouksessa edustettuina olivat seuraavat jäsenet (suluissa kokousedustaja):
Budokwai Taekwondo (Mikko Huhtanen), Doboksport Tampere (Ville Niemi), Espoo Hwarang Team (Kari-Matti Lehti), Forssan Tae Kwon Do Seura (Aleksi Johansson), Hausjärvi Hong Tae Kwon Do (Sirpa Halonen), Helsingin Itsepuolustuskoulu (Sauli Glad), Helsingin Taekwondoseura (Tarja Röytiö), Ikaalisten Urheilijat (Mikael Nurisalo), ITF Taekwon-do (Jarmo Tjurin), iZenzei (Jarkko Mäkinen), Kaarinan Taekwondo (Ari Lindroos), Klaukkalan Taekwondo (Jouni Kaarakainen), Kuopion Taekwondo (Ari Koivistoinen), Lahden Taekwondo Hwang (Erik Pohjonen), Liedon Taekwondo (Aleksi Johansson), Lohjan Taekwondo-seura (Jouni Kaarakainen), Loviisan Taekwondo Hwang (Petteri Kauppinen), Malmin Tae Kwon Do (Tea Runnakko), Mikkelin Taekwondo (Juhani Liljanko), Mudo Lohja (Jari Seppälä), Mudokwan Vantaa (Kati Ilomäki), Mukwan Jyväskylä (Janne Puputti), Naantalin Taekwondo (Sauli Glad), Nordic Budo & Sports Academy (Iiro Suorela), Paimion Tae Kwon Do (Elina Glad), Pieksämäen Tae Kwon Do (Kari Sirviö), Porin Taekwondo (Jari Seppälä), Porvoon Tae Kwon Do-seura (Ari Holmi), Riihimäki Taekwondo (Tommi Loukas), Saariston Taekwondo Park (Ari Lindroos), Salon Taekwondo Hwang-seura (Ville Niemi), Tae Kwon Do Kouvola (Kimmo Saario), Taekwondo Nurmijärvi (Iiro Suorela), Taekwondourheilijat 2011 (Teemu Heino), Tampere Kumgang Taekwondo (Mikael Nurisalo), Toijalan Taekwondo - Chun (Kari Aronen), Turun Taekwondo (Janne Puputti), Varkauden Tae Kwon Do (Kari Sirviö), Vatado Vantaa (Elina Glad), Vihti-Nummela Mudo Taekwondo seura (Kimmo Saario), Yong Taekwondo (Jenni Pohjonen)