Sääntömääräisen syyskokouksen päätökset

28.10.2022

Suomen Taekwondoliiton sääntömääräinen syyskokous järjestettiin 22.10.2022 hybridikokouksena Sotungin koululla Vantaalla ja Zoom-etäyhteydellä. Edustettuna oli 36 liiton 71 jäsenestä. Äänestyksissä käytössä oli 64 ääntä 108 mahdollisesta.

Läsnä paikan päällä (suluissa kokousedustaja): Budokwai Taekwondo (Mikko Huhtanen), EMA Sport (Aki Tiihonen), Espoo Taekwondo Academy (Kristian Holmberg), Forssan Taekwondo (Janne Puputti), Hausjärvi Hong Taekwondo (Reijo Vienonen), Helsingin Taekwondoseura (Tarja Wiljanen), HNMKY Taekwondo (Elmer Nordberg), KampSport-fighters Taekwondo (Kristian Holmberg), Liedon ja Auran Taekwondo (Roosa Närhi), Malmin Taekwondo (Tea Runnakko-Laitinen), Mudokwan Vantaa (Tea Runnakko-Laitinen), Mudo Lohja (Vesa Suomalainen), Naantalin Taekwondo (Sauli Glad), Nordic Budo & Sports Academy (Jarkko Mäkinen), Porin Taekwondo (Jarkko Mäkinen), Riihimäki Taekwondo (Reijo Vienonen), Taekwondo Kouvola (Sami Reijasto), Taekwondo Kwan (Heini Pelkonen), Taekwondo Nurmijärvi (Laura Ojanen), Taekwondourheilijat 2011 (Sampo Pajulampi), Tampere Kumgang Taekwondo (Tuula Luoto), Turun Taekwondo (Janne Puputti), Uudenkaupungin Taekwondo (Sauli Glad), Wolf Taekwondo (Jarkko Kettunen), Yong Taekwondo (Erik Pohjonen)

Läsnä etäyhteydellä (suluissa kokousedustaja): Action Sport Center (Pekka Lehto), Eurowon Jyväskylä (Eero Viinikainen), Iisalmen Taekwondo (Kim Malmberg), Ikaalisten Urheilijat / Kamppailujaosto (Timo Rajaniemi), Jämsän Taekwondo (Paavo Siika), Kaarinen Taekwondoseura (Ari Lindroos), Kamppailu Vihti (Minna Saario), Kuopion Taekwondo (Ari Koivistoinen), Mukwan Jyväskylä (Maria Heikkinen), Saariston Taekwondo Park (Ari Lindroos), Taekwondo Vihti (Tommi Luukkala)

Muut paikan päällä olleet hallituksen edustajat: Jenni Pohjonen

Muut paikan päällä olleet henkilöt: Jaana Pihkala, Tatu Iivanainen, Niko Saarinen, Rolf Ekström, Lauri Laitinen, Jörn-Peter Sairio, Pauli Hurmerinta

Muut etäyhteydellä mukana olleet henkilöt: Jari Kanninen, Tuija Soini, Sanna-Kaisa Karma, Matti Heikkinen

Kokouksen puheenjohtajana toimi Jaana Pihkala, sihteerinä Tatu Iivanainen ja pöytäkirjan tarkastajina Vesa Suomalainen ja Laura Ojanen.

Kokouksen päätökset:

1. Hallituksen jäsenille ei makseta palkkioita.
  2. Hallituksen kooksi päättiin puheenjohtaja ja kymmenen jäsentä.
  3. Kolmivuotiskaudelle hallitukseen valittiin Sauli Glad, Ari Lindroos ja Anne Hiltunen.
  4. Muutettiin liiton strategiaa 2021-2024.
  5. Palautettiin toimintasuunnitelma ja talousarvio 2023 sekä liiton jäsenmaksut 2023 hallitukselle valmisteluun.
  6. Valittiin tilintarkastajaksi vuodelle 2023 Tiliextra Oy ja päävastuulliseksi tilintarkastajaksi HT Kristian Seemer. Tilintarkastajan palkkio määräytyy laskutuksen mukaan.
  7. Valittiin Suomen Taekwondoliiton edustajiksi kamppailulajiliittojen yhteiseen kurinpitovaliokuntaan vuosiksi 2023–2024 Kari-Matti Lehti (AA, OTM) ja Nea Säynäjoki (OTM).
  8. Hyväksyttiin muutokset kamppailulajiliittojen yhteisiin kurinpitosääntöihin. Muutokset astuvat voimaan 1.1.2023.
  9. Liitto ei jaa avustuksia jäsenilleen.

Kokouksessa äänestettiin kolmen eri vaihtoehdon välillä strategian muutoksesta. Ensimmäisellä äänestyskierroksella hallituksen pohjaesitys sai 24 ääntä, vastaesitys (muutosten hylkääminen) sai 19 ääntä ja muutosesitys 19 ääntä, tyhjiä ääniä 2. Kokouksen puheenjohtaja ratkaisi tasatilanteen siten, että toiselle äänestyskierrokselle meni pohjaesityksen lisäksi muutosesitys. Toisella äänestyskierrokselle pohjaesitys sai 23 ja muutosesitys 39 ääntä, tyhjiä ääniä 2. Näin ollen strategiaa muutettiin kokouksessa tehdyn muutosesityksen mukaiseksi.

Liitteenä hyväksytty strategia ja kurinpitosäännöt. Pöytäkirja julkaistaan, kun kaikki kokousvirkailijat ovat sen hyväksyneet.