Salikisatoiminta Taekwondoliitossa kevät 2018

15.2.2018

Salikisat ovat matalan kynnyksen tapahtuma, jolla pyritään saamaan mahdollisimman monelle aloittelevalle kisaajalle hyvä ja innostava ensimmäinen kosketus kisatapahtumaan. Salikisojen tavoitteena on innostaa harjoittelemaan kisoja varten tavoitteellisesti ja sitä kautta osallistumaan isompiin kilpailutapahtumiin jatkossa.

Salikisat järjestetään paikallisesti, eli kisaan kutsutaan lähiseuroja (paikkakunnasta riippuen n 4 – 6 lähiseuraa). Tällä varmistetaan se, että kisan kustannukset kisaajalle eivät ole suuret, kun matkustaminen ja mahdollinen yöpyminen jää pois.

Salikisoissa on mukana vähintään kaksi koulutettua tuomaria (ottelu- ja liikesarjatuomarit), jotka kertaavat säännöt ennen kisojen alkamista. Tällä pyritään jalkauttamaan uusia sääntöjä niin kisaajille kuin seuroissa toimiville ohjaajille. Tuomarit myös neuvovat ja ohjaavat kisaajia molemmissa kilpailumuodoissa myös kisan aikana (sääntöjen mukaan toimiminen käytännössä) ja antavat palautetta suorituksista.

Taekwondoliitto järjestää ja tukee kolmen salikisatapahtuman järjestämistä keväällä 2018.

Liiton tuki salikisojen järjestäjälle on järjestäjän oppaan lisäksi yhden tapahtumakoordinaattorin, kahden tuomarin (ottelu- ja liikesarja-), e-välineistön (e-panssarit, e-sukat ja tarvittava laitteisto) ja palkintojen tuominen tapahtumaan. Järjestäjän vastuulle jää tilojen ja tarvittavan vapaa-ehtoisorganisaation järjestäminen, sekä tapahtuman markkinointi paikallisesti.

Taekwondoliitto myöntää salikisat kolmelle seuralle hakemusten perusteella. Hakemus on vapaamuotoinen, osoitettu harrastevaliokunnalle ja siinä tulee ilmetä tulevan tapahtuman alustava paikka ja vastuuhenkilö seurassa. Hakemus tulee toimittaa harrastevaliokunnan sihteerille sähköpostitse (tiiu.tuomi(@)taekwondo.fi) viimeistään 28.2.2018.

Lisätietoja antaa Tiiu Tuomi, p. 0400602756 tai tiiu.tuomi(@)taekwondo.fi.