Sinettiseuraseminaari Helsingissä 8.-9.10.2011

11.10.2011

Urheilijatentissä Heli Kruger ja Juha Lind (Kuvat: Juhani Liljanko)

Taekwondoliiton kahdeksasta Sinettiseurasta kuusi osallistui Nuoren Suomen valtakunnalliseen Sinettiseuraseminaariin viime viikonloppuna Helsingissä. Mukana olivat Budokwai Taekwondo, Loviisan Taekwondo, Mikkelin Taekwondo, Taekwondo Lahti ja Porvoon Taekwondo.

Seminaarin teemana oli Kasva Urheilijaksi Sinettiseurassa. Teeman ympärille oli kerätty asiantuntijoiden seminaareja ja luentoja eri aiheista sekä seurajohdon että valmennuksen näkökulmista. Taekwondon lajipalaverissa mietittiin yhdessä uusia Sinettiseurakriteerejä ja miten ne toteutetaan seuroissa. Lauantai-iltana oli vielä yhteinen päivällinen ja juhlagaalassa palkittiin vuoden 2011 juniorivalmentaja Keravan Uimareiden Paula Ritanen-Närhi ja Lahden Ahkera sai 3000.- stipendin annaltaehkäisevästä päihdetyöstä. Lisäksi Hämeenlinnan Jalkapalloseura valittiin Vuoden 2011 Sinettiseuraksi.

Sunnuntaina kamppailulajien yhteisessä osuudessa keskusteltiin seuratoiminnan kehittämisestä ja yhteisestä nuorten leiristä. Lajipalaverissa jatkettiin kriteerien työstöä.

Kiitos kaikille osallistuneille! Viikonloppu oli todella antoisa ja antoi varmasti kaikille paljon eväitä kotiinviemisiksi!

-Tiiu

Uffe, Jere, Juhani, Roosa ja Tiiu