Sparraa seurasi huippukuntoon – Koulutussarja seurojen jäsenhankintaan

1.4.2019

Petra Kärkinen

Taekwondoliitto toteuttaa ensimmäistä laatuaan olevan webinaari-koulutussarjan kaikille jäsenseuroilleen.

Käytännönläheisissä koulutuksissa keskitytään niin uusien harrastajien hankintaan, somen käyttöön kuin harrastajien ja seuratoimijoiden pitämiseen toiminnan piirissä. Koulutus on jaettu kolmeen eri kertaan, joista suositellaan osallistumaan kaikkiin kolmeen, mutta osallistuminen yksittäiseen webinaariin on myös mahdollista.

Koulutukseen voi osallistua paikan päällä Taekwondoliiton tiloissa tai omalta koneelta mistä tahansa päin maailmaa. Webinaarit on myös mahdollista katsoa myöhemmin, mutta osallistuessasi livenä voit esittää kysymyksiä kouluttajille.

Mitä webinaarit sisältävät?

29.4. klo 18 - 20 Sitä saa mitä tilaa -ei aina pidä paikkaansa. Mutta tästä eteenpäin ehkä pitää. Palveluiden tuotteistaminen antaa seuratoimintaan vakautta sekä helppoutta viestiä sekä myydä omaa tarjontaa ulospäin. Selkeä ja vetovoimainen tarjonta tuo myös ammattimaista otetta ulkopuolisen silmin. Tässä webinaarissa saat selkeitä ja konkreettisia ohjeita, joiden avulla pääset paketoimaan omaa tarjontaa uusia harrastajia houkuttelevalla tavalla.

13.5. klo 18 - 20 Seuramme somessa – Somekoulutus taekwondoseuroille Miten seura tavoittaisi uusia harrastajia kursseilleen? Mitä somessa oikein kannattaa julkaista? Miten saamme seurana tehtyä ammattimaiset somepostaukset? Näihin ja muihin someen liittyviin kysymyksiin tuodaan vastaus koulutussarjan toisessa osassa, joka keskittyy sosiaalisen median hyödyntämiseen. Taekwondoseurojen somekoulutuksessa tutustutaan ruohonjuuritasolta lähtien siihen, mitä seuran kannattaa somessa julkaista, miten tehdään mainontaa Facebookissa ja Instagramissa ja miten tuloksia seurataan. Koulutuksessa käydään myös läpi, millaiset ovat hyvät nettisivut, jonne henkilöitä ohjataan somesta.

27.5. klo 18 - 20 Kolmas webinaari pureutuu seurantaan sekä mittaamiseen selkokielellä ja konkreettiseen toimintaan pureutuen. Mitä ei mitata, sitä ei voi arvioida - Pitäisikö siis mitata ja miksi? Miten siis tulisi seurata tehtyjä toimenpiteitä ja niiden toimimista käytännössä; millä mittaat ja millaisia toimenpiteitä tarvitset, jotta saat sitoutettua harrastajat toimintaa mukaan. Miten jälkiseurannan avulla saadaan maksimoitua eri toimintojen hyöty.

Ketkä kouluttavat?

Petra Kärkinen on Valmennus Gongin pääsparraaja ja pesunkestävä myynnin ammattilainen. Hän antaa toimivia työkaluja ja päätyökseen valmentaa myyntitiimejä ja yrittäjiä huippuyksilöiksi, jotka tietävät mistä asiakaskohtaamisissa on kyse. Konkreettinen tekeminen, jolle asetetaan mitattava tavoite on hänen mielestään avain menestykseen, hyvin toimivaan asiakaspalveluun ja sitä kautta myyntityöhön. Seuratoiminta ja sen lainalaisuudet ovat myös tulleet tutuksi; onhan hän ollut taekwondon parissa jo 18 vuoden ajan.

Arttu Koivisto, Master Of Sports Studies, markkinoinnin tradenomi, eläköitynyt amerikkalaisen jalkapallon ammattilaispelaaja. Koivisto on tunnettu nimi amerikkalaisen jalkapallon piireissä niin Suomessa kuin Euroopassa. Ammattilaisuransa jälkeen Arttu opiskeli urheilujohtamisen maisteriohjelmassa ja keskittyy nyt jakamaan oppejaan suomalaisten urheiluseurojen tueksi. Artun oma käytännönläheinen seuratoimijakokemus kumpuaa muun muassa oman jefuseuran, Rusko Mayhemin, sekä jefun korkeakoulusarjan perustamisesta. Ammattilaisuransa lisäksi Arttu on harrastanut useita muitakin lajeja, kuten jalkapalloa, painonnostoa ja thainyrkkeilyä.

Valentina Vannesluoma, Copywriter, digitaalisen markkinoinnin asiantuntija, monen urheilulajin, mm. taekwondon, parissa viihtynyt harrastaja. Vannesluoma on freelance-sisällöntuottaja ja digitaalisen markkinoinnin asiantuntija. Monipuolisen taustansa ansiosta Valentinalla on laaja-alaista näkemystä verkkonäkyvyydestä ja digitaalisista työkaluista sekä miten yritysten ja urheiluseurojen kannattaisi hyödyntää niitä. Valentinalla on myös vahva tausta urheiluseuroissa toimimisesta ja harrastamisesta aina jalkapallosta, uinnista, ratsastuksesta ja tenniksestä taekwondoon.

Ilmoittaudu heti!

Ilmoittautuminen Suomisportin kautta viimeistään 19.4.2019.

Koulutuksen vähimmäisosallistujamäärä on 10 henkilöä.

Arttu Koivisto
Valentina Vannesluoma