Suomalaisten MM-kilpailut ohi - Rahmanille tappio thaimaalaiselle

3.6.2023

Ruqia Rahmani päätti taekwondon ottelun MM-kilpailut suomalaisittain lauantaina Bakussa. -62 kilon sarjassa Rahmani kärsi tappion avausottelussaan Thaimaan Sasikarn Tongchanille 0-2 (0-14, 2-12). Thaimaalainen oli sijoitettu 18:nneksi, Rahmani oli sijoittamaton. Rahmanin loppusijoitus oli 33.

Ruqia Rahmani:

- En pystynyt näyttämään osaamistani. Vastustaja oli kova.

Valmentaja Tea Runnakko-Laitinen:

Thaimaalainen oli kova, vahva ja nopea vastus, joka pystyi pysäyttämään Ruqian hyökkäykset ja otti näissä omat pisteensä pois. Ruqian blokkauksissa normaalisti alemmassa painoluokassa ottelevalle erityisesti voimaero näkyi ja tuntui, mikä mm. hankaloitti omien jatkojen tekemistä. Muutaman hyvän lyönnin Ruqia onnistui saamaan vastustajan suojauksen läpi - näitä olisi voinut nähdä lisää. Yritystä oli, mutta vastustaja oli kovempi.

Maajoukkuevalmentaja Simo Siltasen ajatukset koko MM-kisoista:

- Kisat ovat osaltamme nyt ohitse ja valitettavasti voittotilit jäivät avaamatta. Emme päässeet tällä kertaa tavoitteisiimme yksilö- emmekä ryhmätasolla. Tulosten osalta ei jää seliteltävää. Otamme tästä kisasta mukaan sen minkä voimme eli käymme maajoukkueen valmennusryhmän kanssa keskustelut asioista, joissa meidän pitää parantaa ja toisaalta pyrkiä tunnistamaan, mitkä asiat olivat kohdallaan voittavien ottelijoiden ja tiimien tekemisessä.

- Emme jää tätä tulosta kuitenkaan surkuttelemaan sen pidempään. Välillä tulee voittoja välillä tappiota. Prosessi jatkuu eteenpäin ja pääsemme pian kääntämään katseemme jo lähestyviin European Gameseihin, jossa nyt otellut viisikko saa uuden tilaisuuden testata osaamistaan suhteessa Euroopan kärkeen.

- Vaikka tulokset eivät meitä näissä kisoissa mairitelleet, niin haluan kiittää joukkueen urheilijoita ja taustahenkilöitä, jotka toimivat hyvässä yhteistyössä keskenään toisiaan tukien ja laittaen itsensä likoon kisamatolla ja sen ulkopuolella.